Nog veel adverteerders binnen Google Ads vergeten de extensies binnen de campagnes toe te voegen. Om het maximale uit je campagnes te halen, is het een must om de voor jou relevante extensies te gebruiken. Dit verhoogt namelijk de click-through-ratio (CTR), omdat jouw advertentieteksten uitgebreider worden weergegeven binnen de betaalde zoekresultaten. Daarnaast kan je op deze manier ook meer informatie tonen over jouw bedrijf. Kortom, een gemiste kans als je de Google Ads extensies niet of onvolledig inzet!
Het kost niks extra’s om deze extensies in te zetten binnen jouw Google Search campagnes. Je betaalt namelijk alleen voor de klikken op de advertentie-extensies. Je betaalt dus de kosten-per-klik die je zelf biedt op de desbetreffende advertentiegroepen
Quincy Janssen – SEA Specialist

Deze Google Ads extensies mogen niet ontbreken binnen jouw Google Search campagnes
Er zijn verschillende typen extensies binnen Google Search. Wij adviseren zoveel mogelijk van de onderstaande extensies in te zetten binnen de Google Search campagnes.
Sitelinks
De sitelinks-extensie maakt het mogelijk meerdere landingspagina’s van jouw website toe te lichten binnen de advertentietekst. Wanneer bezoekers op de desbetreffende link klikken worden zij doorverwezen naar de pagina waar zij meer informatie over willen. Wij adviseren minimaal 4 sitelinks toe te voegen van bijvoorbeeld de pagina’s: over ons, offerte aanvragen, dienst A en dienst B.

Highlight-extensie
De highlight-extensie geeft je de mogelijkheid om de USP’s van jouw bedrijf weer te geven. Wij adviseren minimaal 7 highlights toe te voegen per campagne, zodat Google deze USP’s kan rouleren. Per advertentie worden er circa 6 highlights weergegeven. Maar dit is ook afhankelijk van de Ad rank veiling, wat ervoor zorgt dat de extensie niet altijd getoond wordt.

Website informatie extensie
Bij de website-informatie extensie kan je specifieke diensten of product typen weergeven bij je advertentie. Zo wordt het voor de bezoeker in Google nog duidelijker wat je exact aanbiedt. Deze extensie dient wel correct ingevuld te worden, aangezien dit type extensie snel afgekeurd kan worden.

Prijsextensie
De prijsextensie is een mooie gelegenheid om de prijs van je product/dienst toe te lichten. Zo hebben bezoekers meteen al een indicatie van jouw prijsstelling en voorkom je dat bezoekers die jouw product te duur vinden op de advertentie klikken, wat deels dus ook weer zorgt voor minder kosten.

Locatie-extensie
Met de locatie-extensie kan je aangeven waar jouw bedrijf gevestigd is. Dit is vooral handig voor bedrijven met een fysieke winkel. Het grote voordeel van deze extensie is dat het adres, de route en de afstand naar het bedrijf wordt toegevoegd aan de advertentie.

Leadgen-extensie
In oktober 2019 heeft Google de nieuwe leadgen-extensie uitgerold. Met deze nieuwe extensie is het mogelijk om bezoekers op mobiel te laten converteren in de zoekresultaten zonder dat zij de website hebben bezocht. Het is onder andere mogelijk om de volgende leadgeneratie formulieren mee te nemen binnen deze extensie:
- Offerte aanvragen
- Nu aanmelden
- Contact
- Abonneren
- Downloaden
- Nu boeken
- Aanbieding ophalen

Wat kosten deze extensies?
Het kost niks extra’s om deze extensies in te zetten binnen jouw Google Search campagnes. Je betaalt namelijk alleen voor de klikken op de advertentie-extensies. Je betaalt dus de kosten-per-klik die je zelf biedt op de desbetreffende advertentiegroepen. Dit geldt vanzelfsprekend niet voor de highlight-extensies, aangezien deze niet klikbaar zijn.
Wil je meer weten over de Google Ads extensies? Wellicht vind je ons artikel: De juiste campagnefocus bepalen om zo meer omzet te realiseren interessant.
Voor vragen kun je altijd een mailtje sturen naar info@epurple.nl of neem geheel vrijblijvend contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag! Heb je nog een aanvulling? Laat hem dan achter in de comments!
Wil je meer artikelen over Google Ads lezen?
- Google Ads branded campagne, wat is hier het nut van?
- 3 waardevolle Google Ads tips om meer conversies te realiseren
- De verschillende zoektypen binnen Google Ads
Kijk ook eens op onze SEA dienstpagina!