Case Molecaten Werving Social Media

Molecaten Werving

Benieuwd hoe wij Molecaten hebben geholpen bij het werven van enthousiaste nieuwe medewerkers? Lees dan snel verder!

Bekijk de website
100
+
Sollicitanten
0,35
Kosten per klik
2,97
%
Conversie ratio

Case: Molecaten Werving

Molecaten bestaat al ruim 54 jaar. Ze exploiteren al generaties lang vakantieparken aan stranden, in bossen en aan meren. Overal tonen ze in woord en daad respect voor mens en omgeving.

Klantvraag

Hoe kan Molecaten nieuwe enthousiaste vakantiepark medewerkers werven?

Voor hun achttien vakantiebestemmingen zijn ze geregeld op zoek naar nieuwe medewerkers. Leuke enthousiaste mensen die graag de handen uit de mouwen steken en het verschil willen maken voor hun gasten. Maar hoe bereik je deze meestal jonge doelgroep? En aangezien het vaak over een vakantiebaan gaat bij Molecaten; hoe maak je duidelijk dat dit de manier is waarop ze hun vakantie kunnen spenderen? Dit hebben we gedaan met Social Media campagnes!

Strategie

Content van kwaliteit
Molecaten had zelf hele goede video’s gemaakt. Hierin komen medewerkers van Molecaten zelf aan het woord. Ze vertellen wat hun functie zo leuk maakt en laten stukjes uit hun werkdag zien. Voordat ze gingen filmen, hebben wij ze geadviseerd om video’s van verschillende lengtes op te nemen en ook verticale video’s te maken. Dit zodat we met de video ook konden adverteren op de Instagram Stories.

De video’s waren goed gelukt, de medewerkers van Molecaten (zij hadden ook de functie waarover de vacature ging) kwamen goed over op de camera en de beelden en voice-over waren perfect. Daarnaast hadden ze op aanraden van ons ook ondertiteling toegevoegd. Dit omdat de meeste mensen geen audio aan hebben staan wanneer ze op Social Media zitten.

De juiste doelgroep bereiken
Aan ons de leuke uitdaging om de juiste doelgroepen te formuleren. Op basis van o.a. Facebook interesses en demografische gegevens hebben we een mooie doelgroep kunnen creëren. Daarnaast hebben we nog een splittest gedaan met look-a-likes van de Molecaten Vacature Website bezoekers. Het ging om twee functies. Voor het formuleren van de doelgroep is gekeken naar wat de vacature uniek maakte en welke vaardigheden en interesses toekomstige medewerkers moesten bezitten. Door echt in de doelgroep te duiken, hebben we mooie resultaten kunnen boeken.

Meetbaar resultaat
Dit weten we doordat we de campagne specifiek meetbaar hebben gemaakt. Hierdoor zien we welke campagne sollicitaties heeft gegenereerd en hoeveel. Het was opvallend dat er ook veel gesolliciteerd werd via de Instagram Story advertentie. De CTR was hier ook hoog.

Epurple heeft voor Molecaten:

  • Social campagnes ingericht;
  • Doelgroepen geformuleerd;
  • De conversies meetbaar gemaakt;
  • De social campagnes geoptimaliseerd;
  • 100+ sollicitaties gegenereerd.

Resultaat

Succesvolle campagne door samenwerking
Door een goede samenwerking met Molecaten, zoals een duidelijke briefing, hebben wij het juiste advies kunnen geven en succesvolle campagnes kunnen draaien. Dit heeft geresulteerd in een flink aantal gekwalificeerde sollicitaties voor de verschillende vakantieparken.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Onze andere cases

Merwestein
Zelfstandige Professionals
Zelfstandigen Bouw
Public Support
Rentwereld
Natural Spices
2getthere
My Flexwork
Van Happen Containers