CRO case zelfstandigen bouw

Zelfstandigen Bouw CRO Case

Bekijk hier de CRO case; Zelfstandigen Bouw. Samen hebben wij de klantvraag aan de hand van een zorgvuldig uitgedachte strategie weten om te zetten in tastbare resultaten.

Bekijk de website
63
%
Betere conversie
30
%
Lagere kosten per conversie
1
Hele blije klant

Case: Zelfstandigen Bouw

Zelfstandigen Bouw voorziet ZZP’ers in de bouw van o.a. een eerlijke en passende arbeidsongeschiktheidsverzekering. In tegenstelling tot andere aanbieders mag iedereen meedoen bij Zelfstandigen Bouw, ongeacht leeftijd of medische geschiedenis. Omdat veel zzp’ers niet op de hoogte zijn van deze mogelijkheid, is het belangrijk om de doelgroep hierover te informeren. Dit gebeurt onder andere met het actief verspreiden van (online) flyers en het organiseren van Informatiebijeenkomsten.

Klantvraag

Zelfstandigen Bouw wilde meer leads genereren met hun website, met name het aantal flyer downloads speelde hier een belangrijke rol.

Strategie

We analyseerden het bezoekersgedrag middels o.a. Google Analytics en het inrichten van heatmaps. Zo kregen we een beeld van de keuzes die een bezoeker maakt bij het bekijken van een pagina. Uit deze analyse bleek dat niet alle informatie op de pagina zorgvuldig bekeken werd, wat ten koste ging van het aantal flyer downloads.

Middels een A/B test stuurden we 50% van de bezoekers naar een aangepaste pagina waar de verschillende vormen van informatie anders gepositioneerd waren. Hierbij hebben we onder andere de scrolldiepte en de leeswijze van bezoekers meegenomen. De overige 50% stuurden we naar de bestaande pagina.

Na enkele weken bleek dat de nieuwe variant een stijging in conversie gaf van 63%, waarmee de kosten per conversie ook met 30% afnamen. De nieuwe versie van de pagina is dan ook definitief doorgevoerd in de website.

Wat we hebben gedaan

  • Heatmaps ingericht middels Hotjar om het scroll-, klik- en cursorgedrag van ruim 6.000 bezoekers in kaart te brengen;
  • Een testvariant gebouwd in Wordpress waarin de verschillende blokken met informatie anders gepositioneerd zijn;
  • Het inrichten van een A/B test in Google Optimize waarmee 50% van de bezoekers automatisch wordt doorgestuurd naar de testvariant;
  • Google Analytics voor het bijhouden van de uiteindelijke conversie (flyer downloads).

Resultaat

Nadat het blok beter is gepositioneerd converteerden bezoekers 63% vaker waardoor de kosten per conversie met 30% afnamen.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Bericht verzonden!

Onze andere cases

Wasgigant
Brouwers
Philadelphia Cliënten
A&E Personeelsdiensten
Annexum