Meer dan 50% van aanvragen wordt ook daadwerkelijk omgezet in een klant

Glasproducten op maat voor een veiliger en luxueuze uitstraling.
Bekijk resultaat

Hoe kunnen wij meer kwalitatieve leads verkrijgen?

Glasdesign merkte dat de aanvragen via de website iet wat terug liep. Hierdoor kwamen ze uit bij Epurple. Na intensief overleg is er besloten om te starten met zoekmachine optimalisatie – SEO. Er was veel terrein te winnen voor Glasdesign door technische en content optimalisatie door te voeren. We merkten dat de website steeds beter gevonden werd en er ontstond een flinke groei in het aantal aanvragen. Als extra boost zijn we gestart met zoekmachine adverteren – SEA. Dit sloeg aan. Van alle aanvragen werd uiteindelijk meer dan 50% klant. De aanvragen zijn hierdoor ook nog eens super kwalitatief te noemen! We nemen je hieronder graag mee in de online strategie.

Expertises

Het project in 't kort

  • Gestart met zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Door de optimalisatie werd de site steeds beter organisch bezocht
  • Om een extra aanvragen-boost te genereren gestart met zoekmachine adverteren (SEA)
  • Dit leidde tot heel veel extra aanvragen
Glasdesign

Gestructureerd zoekwoorden onderzoek wat doeltreffend voor de doelgroep is

Voor de online strategie hebben wij gekeken welke zoekwoorden treffend zijn voor de doelgroep. Glasdesign heeft klanten op B2B en een B2C niveau. Aan de B2B kant wordt er gefocust op zakelijke markt, bijvoorbeeld architecten. De zoekwoorden zijn zo afgestemd dat een architect eerder in aanraking komt met Glasdesign, hierdoor gaan de aanvragen groeien! Aan de B2C kan is er gekeken waar de kansen lagen, op zoekwoordniveau, om consumenten naar de webshop te trekken.

We zien dat het aantal aanvragen fors stijgen en de kwaliteit van de leads goed zijn. Toch blijven wij bij Epurple altijd bezig om nog betere resultaten te behalen. In overleg met Glasdesign willen wij een A/B test vorm gaan geven. We gaan door met de campagne zoals deze nu loopt, daarnaast willen wij een campagne laten lopen met een landingspagina totaal gefocust op het behalen van aanvragen. Wij zijn van mening dat hier nog winst te behalen valt!

Binnen de online strategie is er gekozen voor zoekwoord optimalisatie en adverteren omdat dit het beste bij de doelgroep past. Andere aspecten binnen de online marketing, zoals social media marketing, passen niet bij de producten van Glasdesign. Bij een social media advertentie wordt er gefocust op een impulsaankoop, dit noemen wij push marketing. De producten van Glasdesign zijn luxe producten, een klant gaat na het zien van een advertentie niet direct over tot verkoop. Door onze pull marketing strategie blijven de aanvragen maandelijks groeien bij Glasdesign!

 

Meetbare resultaten

31%

Van de conversies door Google Ads

45

Kosten per conversie

55+

Kwalitatieve leads

Glasdesign -

"De samenwerking met Epurple loopt enorm prettig. Er wordt snel geschakeld en het advies is altijd op maat."

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op

Bekijk meer cases

Aantal aanmeldingen voor evenement aanzienlijk vergroot

Public Support

26% lagere kosten per kandidaat

Ouder- en Kindteams Amsterdam

127% meer betrokkenheid

Groei van meer dan 80% in organische bezoekers

20% hoger conversiepercentage

Annexum

Conversieratio 40% boven target

Verbindion

300% groei in het conversieratio

Arval hero

Meer dan 3 miljoen relevante vertoningen in Google

Brouwers

+300% Hogere conversieratio