Branding

Ook voor een branding vraagstuk kun je bij Epurple terecht. Lees hieronder meer over de mogelijkheden en neem bij vragen contact met ons op.

Neem contact met ons op

Wat is Branding?

Vandaag de dag wordt branding evenals voorheen nog steeds gebruikt om aan te geven dat iets eigendom is, of dat iets gemaakt is door een bepaald merk. Wat belangrijk is, is dat branding dus niet alleen om logo’s, huisstijlen, adverteren en marketing gaat. Er komt namelijk veel meer bij kijken. De betekenis van branding gaat dan ook om het omzetten van de waarden van het bedrijf in een visuele (en niet-visuele) identiteit die het merk tot in de puntjes vertegenwoordigt.

Waarom is branding belangrijk?

Branding is de basis van alles met betrekking tot jouw bedrijf en/of product – van merkverhaal tot hoe u met klanten communiceert tot de interne rapportagedecks die het verkoopteam elke week deelt. Branding is de essentie van jouw bedrijf, het leven en de ziel van alles wat het bedrijf vertegenwoordigt. Je moet branding vanaf de eerste dag serieus nemen en het bij elk succes en elke mislukking die het bedrijf doormaakt centraal in uw gedachten houden.

1. Branding helpt bij het creëren van een gedenkwaardige identiteit.

Wanneer iemand een visueel item van jouw merk ziet een bericht op sociale media, product verpakkingen, een e-mail of een videoadvertentie – zullen ze meteen iets voelen. Idealiter zou dat “iets” positief en gedenkwaardig moeten zijn. Als consumenten het merk op verschillende contactpunten tegenkomen, zullen ze een identiteit van jouw merk gaan vormen. De kunst is om die identiteit van tevoren op te bouwen, wetende dat de consument in de loop van de tijd stukjes en beetjes zal ontvangen. Hun percepties, ideeën en gevoelens over uw merk beginnen bij bekendheid, en evolueren naar voorkeur en uiteindelijk loyaliteit; allemaal zolang de waargenomen identiteit van het merk positief en gedenkwaardig is.

2. Branding motiveert medewerkers en verbetert de bedrijfscultuur.

Branding is essentieel, zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van je bedrijf. Hoe merkidentiteit gedenkwaardig en uitnodigend wordt voor de klant, het creëert ook een solide en betrouwbare bedrijfscultuur. Wanneer het merk sterk is en een goede basis heeft, zullen jouw medewerkers en teamleden zich meer verbonden en gemotiveerd voelen. Duidelijk gedefinieerde merkdoelen en projecties, naast kernwaarden en persoonlijkheid, zullen helpen bij het creëren van een bedrijfscultuur waar iedereen in het team trots op kan zijn.

3. Branding ondersteunt uw marketingstrategie en stimuleert de verkoop.

Tot slot is een sterk merk de basis van je marketingstrategie, zowel visueel als met storytelling. Het begeleidt de ideevorming, productie, promotie en distributie van al uw marketinginhoud en -materiaal. Wanneer de marketing wordt ondersteund door sterke en consistente branding, voelt de doelgroep zich betrokken en levert het betere resultaten op in de vorm van betrokkenheid, verkoop, aanmeldingen, klanten en loyaliteit.

Waarom Branding uitbesteden?

Een goede branding zorgt voor persoonlijkheid voor uw bedrijf. Uiteindelijk draait het allemaal om perceptie: het verhogen van de klantervaring. Kan een klant zich vinden in jouw branding, dan voelt een klant zich automatisch aangetrokken. Tone of voice, huisstijlen, uitingen tellen allemaal mee binnen het branding plaatje.

Soms is het lastig om de branding goed op een rijtje te krijgen. Een frisse blik met jarenlange ervaring binnen branding zorgt er in een keer voor dat het plaatje klopt. Wij koppelen het gewenste imago aan jouw bedrijf, een soort van verduidelijking van de positionering. Vragen zoals: Wat vindt je als bedrijf belangrijk? Wat maakt jouw bedrijf uniek? Deze vragen zorgen voor een goed beeld waar je naar toe wilt als bedrijf. Het uitbesteden van Branding zorgt ervoor de boodschap duidelijk gecommuniceerd gaat worden naar de klant.

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op