Kristian Maton

Content Marketing 

Uiteraard is content marketing een breed begrip, van blogs tot websiteteksten, content dient als de kapstok voor allerlei soorten inhoud. Lees hier meer!

Neem contact met ons op

Wat is Content Marketing?

Content Marketing is een strategische marketing werkwijze die zich focust op het creëren en verspreiden van waardevolle en relevante content die volledig is afgestemd op de doelgroep. Op die manier draagt Content Marketing bij aan het binden van klanten. Content in het juiste formaat, via het juiste kanaal, op het juiste moment weten aan te bieden zorgt voor communicatie en interactie tussen jouw organisatie en je klanten.

Bij Epurple zetten wij Content Marketing in binnen al onze afdelingen. Zo verbeteren wij in samenwerking met zoekmachine optimalisatie de vindbaarheid in zoekmachines door webteksten, blogs en nieuwsberichten te schrijven. De Social Media afdeling helpen wij bij het schrijven van berichten en het meedenken over de inhoud van nieuwsbrieven. Terwijl de SEA afdeling wordt voorzien van geoptimaliseerde banner- en tekstadvertenties.

Om de content en schrijfstijl zo goed mogelijk af te stemmen op jouw wensen en doelgroepen, nemen wij voor de start van de werkzaamheden altijd onze Content Marketing handleiding door. Zo weten wij zeker dat wij alle belangrijke zaken besproken hebben en direct aan de slag kunnen.

Neem contact op over content marketing

Waarom content marketing?

Het is strategisch: Een succesvolle content marketing strategie stemt af op je bedrijfsdoelstellingen. Als je bijvoorbeeld je naamsbekendheid probeert te vergroten, kan je content in de vorm van blogberichten of sociale media updates aannemen die je publiek informeren over wat je doet en hoe je hen kunt helpen. Aan de andere kant, als je leads of verkoop wilt genereren, kan je inhoud de vorm aannemen van case studies of productdemo’s die potentiële klanten laten zien hoe jouw product of dienst anderen in soortgelijke situaties heeft geholpen.

Het is waardevol: Wil content effectief zijn, dan moet het waardevol zijn voor je publiek. Dat betekent dat je inhoud maakt die hun behoeften en interesses aanspreekt – niet alleen die van jou. Bijvoorbeeld, als je kantoorartikelen verkoopt, wil je doelgroep waarschijnlijk geen artikel lezen over de 10 beste pennen voor linkshandigen (tenzij ze toevallig zelf linkshandig zijn). In plaats daarvan zouden ze geïnteresseerd kunnen zijn in een artikel over de top 10 tips om georganiseerd te blijven op het werk – iets dat hen in hun dagelijks leven werkelijk zou helpen.

Het is relevant: Je inhoud moet ook relevant zijn voor je publiek. Dat betekent dat je de onderwerpen en kwesties behandelt die hen het meest interesseren – en niet alleen maar praat over wat voor jou op dat moment top-of-mind is. Als we weer het voorbeeld van de kantoorartikelen gebruiken, laten we zeggen dat er onlangs een sterke belangstelling is geweest voor milieuvriendelijke producten, vanwege de toenemende bezorgdheid over het milieu. Als je milieuvriendelijke kantoorbenodigdheden verkoopt, zou dit een ideaal moment zijn om relevante inhoud te produceren, zoals blog posts of infographics die de groene eigenschappen van je producten belichten. Dit zal je niet alleen helpen je te positioneren als een autoriteit op het gebied van milieuvriendelijke kantoorbenodigdheden, maar het zal potentiële klanten ook laten zien dat je hun behoeften begrijpt en erin geïnvesteerd bent om daaraan te voldoen.

 

Ontmoet het Content Marketing team van Epurple!

boudewijn hoogendorp

Boudewijn Hoogendorp

SEO Specialist
Niels de Jong

Niels de Jong

Content Marketeer

Joep Voermans

Online Marketeer
Marc Laurent

Marc Laurent

PPC Marketeer

Sebastian Levoye

Online Marketeer

Content Marketing Uitbesteden?

Content Marketing is een lange termijn strategie. Het duurt doorgaans een aantal weken/maanden voordat er zichtbaar meer verkeer wordt aangetrokken door de website of social media kanalen. Zoekmachines hebben namelijk wat tijd nodig om nieuwe pagina’s te indexeren en de kwaliteit ervan ten opzichte van de concurrentie in te schatten.

Dit resultaat groeit na verloop van tijd waardoor de behaalde resultaten na drie maanden groter zullen zijn dan na vijf weken.
Als er voortdurend relevante content gecreëerd wordt en er voldoende nieuwswaarde is waardoor de website op relevante plekken wordt genoemd, zal het resultaat zich blijven uitbouwen.

Daarnaast zorgt Content Marketing er vooral voor dat het merk een betrouwbare en blijvend aantrekkelijke informatiebron en interactieplaats vormt voor de doelgroep.

De investering in Content Marketing is in de eerste periode vaak hoger omdat er nog geen data bekend is over zoekwoorden, concurrenten en branche gerelateerde zaken die van invloed zijn op de strategie. In veel gevallen wordt de vindbaarheid op relevante termen door Content Marketing uiteindelijk een van de belangrijkste verkeersbronnen naar je website.

Met copywriting helpen we je met het schrijven van teksten.

Kom in contact voor de mogelijkheden

Waarom versterkt content marketing zoekmachine optimalisatie?

Content marketing en zoekmachine optimalisatie zijn twee termen die vaak samen gebruikt worden. En met goede reden! Content marketing kan je SEO inspanningen versterken en je helpen de gewenste resultaten te bereiken.

  1. Het levert waardevolle inhoud op. Een van de hoofddoelen van SEO is om gebruikers waardevolle, relevante en gerichte inhoud te bieden. Dit is ook een van de hoofddoelen van inhoudmarketing. Door inhoud van hoge kwaliteit te produceren kun je het juiste publiek aantrekken en ze op zo’n manier boeien dat ze aangemoedigd worden terug te blijven komen voor meer.
  2. Het helpt je hoger te ranken in de zoekresultaten. Als je goede inhoud produceert, zullen mensen er vanzelf naar willen linken. Dit helpt de autoriteit van je website te verbeteren, wat op zijn beurt kan leiden tot betere rankings in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs). Hoe hoger je rankt, hoe groter de kans dat mensen je inhoud vinden en ermee aan de slag gaan. Met andere woorden, het is een opwaartse spiraal!
  3. Het drijft meer verkeer naar je website. Als je inhoud boeiend en informatief is, zullen mensen die met anderen willen delen. Dit kan resulteren in meer verkeer naar je website, omdat meer mensen kennis nemen van wat je te bieden hebt. En hoe meer verkeer er naar je site komt, hoe meer kans je hebt om goed te scoren in de zoekresultaten. Nogmaals, het komt allemaal weer terug!

Veel gestelde vragen over Content Marketing

  • Het kost tijd voor inhoudsmarketing vruchten afwerpt. Hoeveel tijd? Dat hangt van veel factoren af, waaronder de kwaliteit van je inhoud, hoe vaak je publiceert, en hoe goed je je inhoud promoot. In het algemeen duurt het enkele maanden voor content marketing vruchten begint af te werpen. Dat komt omdat het tijd kost voor mensen om je inhoud te vinden, te lezen, en met hun vrienden te delen.
  • Je kan content marketing gebruiken voor Social media, E-mailmakreting, Website en voor jouw blog.
  • Relevantie. Je inhoud moet relevant zijn voor je doelpubliek. Het moet hun vragen beantwoorden, hun problemen oplossen, en hen de informatie geven die ze zoeken. Als je inhoud niet relevant is, zullen ze snel wegklikken en een site zoeken die dat wel is. Waarde. Je inhoud moet waarde bieden aan de lezer. Het moet informatief, behulpzaam en goed geschreven zijn. Eenvoudig gezegd, het moet iets zijn dat mensen werkelijk willen lezen. Vul-inhoud vol pluisjes en nutteloze informatie zal het niet halen. Betrokkenheid. Je inhoud moet boeiend genoeg zijn om mensen van begin tot eind aan het lezen te houden. Dat betekent dat je meeslepende koppen gebruikt, interessante afbeeldingen, nuttige opmaak (zoals opsommingstekens), enzovoort. Als je inhoud saai of moeilijk te lezen is, zullen mensen waarschijnlijk snel verder gaan.

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op