Mike en Ninah

E-commerce dashboard

Wil jij graag meer weten over e-commerce dashboards? Lees hier dan snel verder, wij leggen het namelijk graag aan je uit!

Neem contact met ons op

Wat is een E-commerce Dashboard?

Als eigenaar of marketeer van een webshop kijk je altijd naar cijfers. Of het nu om omzet, kosten, budget, winst, marge, afzet of inkoopwaarde gaat. Om zo goed mogelijk te kunnen sturen op deze cijfers, is een E-commerce Dashboard essentieel.

In een E-commerce Dashboard is het ook van belang om de cijfers per kanaal weer te geven. Een gemiddelde van alle kanalen zegt immers niet zo veel, je wilt succesvolle kanalen kunnen opschalen en minder succesvolle kanalen kunnen afschalen of uitschakelen.

Het standaard Google Analytics dashboard kan een goed inzicht geven in je cijfers, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Zo kun je geen data combineren van Facebook Ads met Google Analytics als het gaat om attributie en budget. Dit maakt het onmogelijk om een goede vergelijking te kunnen maken tussen verschillende kanalen.

In een E-commerce Dashboard combineer je alle belangrijke informatie van je webshop, zodat je betere keuzes kunt maken. Ook kun je berekeningen doen uit de verschillende databronnen. Denk bijvoorbeeld aan de Customer Lifetime Value per kanaal, de Return on Ad Spend per kanaal of de conversieratio per type apparaat (desktop, mobiel, tablet).

Wat we precies doen

  • Samen bepalen welke cijfers voor jouw webshop het meest relevant zijn
  • Cijfers uit verschillende bronnen en platformen verzamelen en verwerken
  • Data in real-time inzichtelijk maken in een gepersonaliseerd dashboard

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op