Nils van Rooijen

Forecasting

Wil jij graag meer weten over forecasting en alles wat daar bij komt kijken? Lees hier dan snel verder, wij leggen het namelijk graag aan je uit!

Neem contact met ons op

Wat is Forecasting?

Het begrip Forecasting kennen we natuurlijk uit de weersverwachting, maar ook binnen Online Marketing is Forecasting een belangrijk onderdeel. Sturen op historische data is immers waardevol, maar op basis van die historische data een voorspelling voor de toekomst kunnen doen is nog veel waardevoller. Met Forecasting probeer je trends en signalen te herkennen en te extrapoleren naar de toekomst. Hierdoor maak je keuzes op basis van een realistische voorspelling, in plaats van op gevoel.

Bij Forecasting heb je altijd te maken met de betrouwbaarheid van je voorspelling. Je kunt namelijk nooit met 100% zekerheid zeggen dat een voorspelling uit gaat komen. Daarom staan risico’s en onzekerheid centraal bij zo’n voorspelling. Forecasting wordt ook vaak in één adem genoemd met Machine Learning, Datamining en Artificial Intelligence.

Een voorbeeld van Forecasting uit de Online Marketing praktijk is het bepalen van een verwacht advertentiebudget op basis van de weersvoorspelling in combinatie met de dag van de week of zelfs uur van de dag.

Wat we precies doen

  • Historische data analyseren
  • Trends en signalen herkennen
  • Nauwkeuriger voorspellen en meer kans op succesvolle campagnes

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op