Ninah

LinkedIn adverteren

LinkedIn is wereldwijd het grootste zakelijke sociale netwerk en telt inmiddels zo’n 225 miljoen leden. Ideaal dus om te adverteren met je merk!

Wat is LinkedIn Adverteren

LinkedIn is wereldwijd het grootste zakelijke sociale netwerk en telt inmiddels zo’n 225 miljoen leden. Alleen in Nederland telt LinkedIn al ruim 4,2 miljoen geregistreerde gebruikers (januari 2016). Ideaal dus om te adverteren met je merk en op zoek te gaan naar nieuwe medewerkers!

  • Ideaal voor Business-to-Business adverteren
  • Mogelijkheid tot targeting op basis van onder andere functietitels en bedrijfsgrootte
  • LinkedIn adverteren maakt het mogelijk om je merk perfect weg te zetten onder de doelgroep
  • Vergroot je naamsbekendheid

Werkwijze voor LinkedIn adverteren

We starten met een kennismaking om vervolgens je wensen in kaart te brengen. Wanneer jouw wensen zijn geformuleerd gaan we gezamenlijk de doelen bepalen om daarna te starten met het inrichten van de LinkedIn campagnes.

Meer over adverteren op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn is vooral interessant wanneer de advertentie een zakelijk gehalte heeft of als de doelgroep gesegmenteerd kan worden op beroep of professionele interesse. Naast dat er veel doelgroepen op LinkedIn te vinden zijn, is het ook relatief eenvoudig om de doelgroepen op LinkedIn te bereiken.

Binnen LinkedIn kun je op verschillende manieren onder de aandacht komen van je publiek. De meest bekende manier van adverteren op LinkedIn is de tijdlijn advertentie. Dit is promotionele content die op de tijdlijn van een LinkedIn gebruiker verschijnt. Let wel, alleen LinkedIn gebruikers die binnen je doelgroep vallen krijgen de advertentie te zien.

Deze promotionele content is onder te verdelen in een aantal categorieën:

  • Video
  • Afbeelding
  • Leadgen
  • InMail

Adverteren op LinkedIn kosten

Adverteren op LinkedIn is tegenwoordig nog vrij prijzig. Er zijn namelijk vrij weinig gebruikers en de doelgroepen zijn relatief klein als je dit vergelijkt met de andere social media kanalen. Hierdoor is het op dit moment redelijk duur om op LinkedIn te adverteren.

Adverteren op LinkedIn is voor nu daarom voornamelijk interessant voor de zakelijke markt. Je kunt immers zeer specifiek doelgroepen bouwen. Dit zorgt er vervolgens voor dat de advertenties voldoende rendabel zullen zijn.

Winstgevend adverteren op LinkedIn is uitsluitend mogelijk door het gebruik van de juiste content, het selecteren van de juiste doelgroep en het hanteren van de juiste strategie.

Bij Epurple hebben wij inmiddels al meer dan 5 jaar ervaring met het plaatsen van advertenties op LinkedIn. Zo weten wij inmiddels welke doelgroepen het beste converteren en op welke manier de advertenties ingestoken moeten worden.

Adverteren op LinkedIn tips!

Naast de verschillende advertentievormen zijn er ook verschillende manieren waarop je de doelgroepen kunt realiseren. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om te adverteren op functietitel. Maar je kunt er ook voor kiezen om de doelgroep voor je advertentie te baseren op bepaalde LinkedIn groepen of senioriteitsniveaus.

Kortom, er zijn heel veel opties als het op LinkedIn adverteren aankomt. Wil jij weten welke manier van LinkedIn adverteren je de meeste conversies op gaat leveren? Neem dan zeker contact met ons op.

Wat we precies doen

  • Strategie bepalen
  • Campagnes ontwerpen en opzetten
  • Campagnes doorlopend optimaliseren en uitbouwen
  • Maandelijkse rapportage met behaalde resultaten

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op