Mike en Ninah

Online strategie

Ben je opzoek naar nieuwe mogelijkheden op het gebied van online marketing? Dan is het formuleren van een juiste online strategie essentieel!

Neem contact met ons op

Wat is Online Strategie?

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden op het gebied van online marketing en alles wat daarbij hoort eindeloos. Een goede online marketing strategie is hierdoor essentieel geworden.

  • Helder per stap in de customer journey wat de doelstellingen en KPI’s zijn
  • Duidelijke KPI’s waar wij op sturen
  • Een strategie volgens het bewezen REAN model
  • Een duidelijke campagne structuur

Ontbreekt er structuur in de wijze waarop jij nieuwe klanten probeert te werven? Heb je geen idee hoe je de doelgroep aan moet spreken of uit welke personen je doelgroep überhaupt bestaat? Dan is een online marketing strategie zeker iets voor jou! Een online strategie is het stramien voor al jouw marketing campagnes. Hierin worden onder andere de kpi’s, de doelstellingen en de wijze waarop de doelgroep bereikt dient te worden bepaald.

Voordelen van een Online Marketing Strategie

Een persoonlijke online marketing strategie levert vaak de volgende voordelen op:

  • Heldere doelstellingen
  • Gebruik van de juiste (advertentie) kanalen
  • Duidelijke en heldere KPI’s waar we op sturen
  • Volledig inzicht in de doelgroep
  • Uitgewerkte campagneflow
  • Per onderdeel een van de customer journey een passende aanpak
  • Duidelijke planning en benodigdheden

Om er zeker van te zijn dat de online strategie helemaal aansluit bij je wensen brengen wij graag de volledige Customer Journey van de doelgroep in kaart. Zo spelen we per stap van de customer journey in op de behoefte van de doelgroep met speciale campagnes.

Werkwijze online strategie

Bij de werkwijze die Epurple hanteert voor het opstellen van jouw online strategie staat de klant centraal en werken we samen aan jouw persoonlijke doelen en strategie. We houden je onder andere op de hoogte van de behaalde resultaten, gesignaleerde kansen en mogelijkheden en stellen een persoonlijk aanspreekpunt beschikbaar. Hierdoor is er altijd de mogelijkheid om te sparren over nieuwe ideeën en campagnes.

Het grote voordeel van het uitbesteden van jouw online strategie bij Epurple is dat wij in samenspraak met jou een strategie creëren die perfect aansluit op jouw unieke situatie. Daarnaast houden we ook rekening met de ambities, doelgroepen en verwachtingen van jouw organisatie. Zo werken we samen aan een heldere online strategie met meetbare resultaten.

  • Inzicht in return on investment (ROI)
  • Hogere acceptatie van online kanalen in jouw organisatie

Een strategie aan de hand van het bewezen REAN model

Onze online strategie maken wij altijd aan de hand van het bewezen REAN model. We vertellen je hier graag meer over, zodat je weet wat je te wachten staat!

Een REAN-strategie omvat een operationele online marketingstrategie gebaseerd op gedegen strategisch onderzoek met als uitgangspunt de vier fasen in de customer journey van je klant. Hierbij wordt bepaald welke kanalen en campagnetypen het meest geschikt zijn om in te zetten, met als doel de beoogde doelstellingen (KPI’s) te behalen.

De afkorting REAN staat voor de vier verschillende fasen in de customer journey van een (potentiële) klant:

  • Reach – Het bereiken van de doelgroep staat hier centraal. Creëren van merkbekendheid. Aanwezig zijn als merk. Wanneer je niet in de reach fase aanwezig bent, is de kans tot wel drie keer kleiner dat je überhaupt meegenomen wordt in latere fases van de journey
  • Engage – Het enthousiasmeren en inspireren van de doelgroep. Merkwaarden en merkbeleving staan centraal. Je wil dat mensen jouw product overwegen en meenemen, bijvoorbeeld in vergelijkingen
  • Activate – Het activeren van de doelgroep staat centraal. Door de doelgroep te motiveren kom je tot de gewenste doel-actie
  • Nurture – Het verzorgen van bestaande afnemers staat centraal. Zorg dat bestaande afnemers weer nieuwe aankopen doen of acties ondernemen. Bestaande afnemers zijn je merkambassadeurs

Voor vrijwel iedere onderneming zijn deze fasen van belang, of het nu offline of online marketing betreft. Online marketing heeft echter als grootste voordeel dat iedere fase meetbaar en inzichtelijk is, in tegenstelling tot traditionele reclame. Het op elkaar afstemmen van de juiste (online) marketingactiviteiten leidt tot het behalen van de gestelde (online) marketingdoelstellingen. En dat is natuurlijk waar je als bedrijf naar streeft.

Wat levert een REAN strategie op?

Een REAN-strategie is de fundering voor alle online marketing activiteiten die nu en in het komende jaar zullen gaan plaatsvinden. Zie het REAN model als een kapstok voor de invulling van jouw online marketing kanalen en als vertaling van jouw doelstellingen naar tastbare campagnes.
Een REAN-strategie laat per fase van de customer journey zien:

  • Welke kanalen er worden ingezet
  • Welke campagnes er worden gebouwd
  • Wat de flow van de campagnes zal worden
  • Welke propositie we hanteren in de campagnes
  • Welke KPI’s/doelstellingen er worden nagestreefd
  • Welk advertentiebudget er wordt ingezet
  • Wat de planning per fasering is

Kortom wat een strategie volgens het REAN model oplevert; is DUIDELIJKHEID per fase bij het bereiken van jouw doelgroep in de gehele customer journey. Met als belangrijkste pijler; De KPI’s / doelstellingen die worden nagestreefd.

Wat we precies doen

  • Strategische meeting met onze specialisten
  • Wensen en doelstellingen in kaart brengen
  • Gepersonaliseerde strategie opstellen
  • Maandelijkse rapportage met voortgang en resultaten

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op