
Facebook adverteren
- Vergroot je naamsbekendheid, aantal leads en interactie met doelgroep;
- Mogelijkheid om je product of dienst creatief in de markt te brengen;
- Advertentiekosten zijn relatief laag.
Justin van den Bergh
Head of PPC | Datage(e)k
Als Head of PPC heb ik de eer om de hele dag op Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Reddit, Pinterest, TikTok en Snapchat te zitten. Niet om de hele dag kattenfilmpjes te kijken (oké, soms dan), maar om na te gaan wat 96% van Nederland precies doet op die sociale netwerken. En natuurlijk hoe we deze doelgroep kunnen bereiken. Welke doelgroep zit op welk netwerk? Welke gegevens houdt ieder netwerk bij van haar gebruikers? Hoe kunnen we dit inzetten voor advertising doeleinden? En Wat kost het om een stukje van de gehele userbase te bereiken? Zo kunnen we klanten adviseren om de juiste kanalen te gebruiken in de online marketingstrategie. En oh ja, ik draag verder met trots de zelfbenoemde titel ‘Tafeltenniskoning’.
Justin in zoekwoorden:
“Stressbestendig, Duizendpoot, Koffie lover, Gadget gek, Ondernemen, Ambitie.”


Waar kunnen we je bij helpen?
Werkwijze voor Facebook adverteren
Voordat we kunnen starten met Facebook adverteren willen we graag kennis met je maken! Wanneer jouw wensen zijn geformuleerd gaan we gezamenlijk de doelen bepalen om daarna te starten met het doorvoeren van een Facebook campagne om meer potentiële klanten te bereiken. Door de rankings van jouw Facebook advertenties doorlopend in de gaten te houden bereiken wij het gewenste resultaat met Facebook advertenties.
Meer over adverteren op Facebook
Facebook is al jaren een heel populair social media platform. Het heeft inmiddels zo’n 10 miljoen gebruikers in Nederland van verschillende leeftijden.
Hierdoor is Facebook bij uitstek een zeer interessant medium om op te adverteren. Naast dat er veel doelgroepen op Facebook te vinden zijn, maakt Facebook het ook relatief eenvoudig om bij de juiste doelgroepen te adverteren.
Verschillende soorten advertenties
Binnen Facebook kun je op verschillende manieren onder de aandacht komen van je publiek. Een van de bekendste manieren van adverteren op Facebook is de tijdlijn advertentie. Dit is promotionele content die op de tijdlijn van een Facebook gebruiker die binnen je doelgroep valt, verschijnt.
Deze promotionele content is onder te verdelen in een aantal categorieën.
- Afbeelding;
- Video;
- Leadgen;
- Carrousel afbeelding/video;
- Instant Expierence (meerdere afbeeldingen/video’s.
Adverteren op Facebook, de kosten
Facebook kan zeer goedkoop zijn maar tegelijkertijd ook heel duur zijn om op te adverteren.
Voor de beeldvorming; Bij Epurple realiseren we regelmatig de volgende statistieken met Facebook advertenties:
- 0,19 cent per klik;
- 2 euro per conversie.
Dit soort statistieken worden mogelijk gemaakt door goede content, de juiste doelgroep en de juiste strategie.
In tegenstelling tot de bovenstaande statistieken kan adverteren op Facebook flink veel duurder uitvallen.
Vaak moet je er rekening mee houden dat het adverteren in het begin duurder zal zijn. Naarmate je advertenties wat langer online staan zullen de kosten gestaag afnemen.
Als je weet waar je mee bezig bent, is Facebook een hele rendabele manier van adverteren. Als je hier meer over wilt weten moet je zeker een kijkje nemen in ons artikel: De 5 belangrijkste voordelen van Social Media Marketing.
Bepalen van de strategie
Ontwerpen en opzetten van de campagnes
Maandelijkse rapportage
Doorlopend optimaliseren en uitbouwen van campagnes
Reacties van klanten
Aan de slag met Facebook adverteren
We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.