In mei 2019 heeft Google het tijdens het Google Marketing Live event Gallery Ads geïntroduceerd. In kwartaal 4 van 2019 is de betáversie uitgerold en kunnen adverteerders testen met dit nieuwe advertentieformaat. Gallery Ads is voornamelijk interessant voor restaurants, vakantieparken, musea, en attractieparken.
Laten we zeggen dat het voor visueel ingestelde prodcuten/diensten een toegevoegde waarde is. Met dit advertentieformaat kan je namelijk op een visuele manier een boodschap overbrengen aan je doelgroep.
Quincy Janssen – SEA Specialist
Google Gallery Ads worden voor nu alleen getoond op mobiel. Google heeft wel aangegeven dat zij mogelijk in de toekomst ook willen experimenteren op andere platformen.
Wat zijn Google Gallery Ads?
Gallery Ads is een nieuwe advertentieformaat waarbij bezoekers in Google verschillende afbeeldingen kunnen swipen binnen één advertentie. Deze advertenties worden getoond bovenaan de zoekresultaten en biedt adverteerders op die manier dus de kans om hun zichtbaarheid en Click-Through-Ratio te verhogen.

Door Google Gallery Ads kunnen gebruikers op een snelle manier de afbeeldingen bekijken in een slideshow. Dit type advertentieformaat is erg vergelijkbaar met de carousel die men kan inzetten binnen Facebook Ads. Zoals eerder genoemd is het voor nu alleen mogelijk om Gallery Ads in te zetten voor mobiele bezoekers.
De voordelen van Google Gallery Ads
Het gebruiken van de Gallery Ads heeft meerderede voordelen:
- Gallery Ads worden op mobiel altijd op de eerste positie getoond;
- Gallery Ads zijn er niet alleen om producten mee te promoten. Ze zijn ook inzetbaar voor brand awareness;
- Met dit advertentieformaat kan je de CTR (Click-Through-Ratio) verhogen omdat het visueel is ingesteld en opvalt t.o.v. de Search advertenties;
- Gallery Ads is uitermate geschikt voor B2C bedrijven, maar ook voor B2B bedrijven .
Hoe richt ik een Gallery Ads advertentie in?
Het inrichten van een Google Gallery Ads is vrij eenvoudig. Hieronder lees je hoe jij in 3 stappen een Gallery Ad inricht.
Stap 1: Ga naar advertenties en extensies, klik op het plusje (+) en kies voor de optie galerijadvertentie.

Stap 2: vul de juiste bestemmings-URL in en de 3 bijbehorende kopregels.

Stap 3: upload minimaal 5 afbeeldingen voor de Gallery Ads, zodat de bezoekers een goede impressie krijgen van hetgeen dat jij aanbiedt. Vervolgens geef je elke afbeelding een korte beschrijving van maximaal 70 tekens.

Vervolgens is het een kwestie van het opslaan van je advertentie en that’s it!
Wil je meer weten over Gallery Ads? Kijk dan eens op onze SEA dienstpagina, stuur een mailtje naar info@epurple.nl of neem geheel vrijblijvend contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag! Heb je nog een aanvulling? Laat hem achter in de comments!