Epurple opent ‘AI Web content Experience Center’

  • Door Jop Verhagen
  • 12 april 2022
  • Leestijd 4 minuten

Benieuwd hoe je AI kunt inzetten via Online Marketing?

Jop Verhagen - CTO van Epurple - Bespreekt graag de mogelijkheden met je.

Neem contact op

Persbericht

Nieuwe digitale ‘AI-assistent’ Lisa nieuwe revolutie in wereld online marketing en content management op zijn kop

Epurple opent ‘AI Web content Experience Center’

Nieuwegein, 12 april 2022 | Online Marketing Bureau Epurple uit Nieuwegein heeft de deuren geopend van een  ‘AI Web content Experience Center’. Daar kunnen bezoekers onder leiding van experts ervaren welke meerwaarde het unieke door Epurple op basis van Artificial Intelligence ontwikkelde ‘AI-Web Content Assistent’ Lisa kan hebben voor hun organisatie. Lisa schrijft zelfstandig Nederlandse webteksten en is in de wereld van Natural Language Processing een unicum. Zo kan Lisa ingezet worden voor het up-to-date en relevant houden van landingspagina’s, betere Google rankings en conversieoptimalisatie.

Epurple heeft ruim drie jaar achter de schermen gewerkt aan het ontwikkelen van deze baanbrekende toegepaste technologie en zelf ontwikkelde algoritme voor de Nederlandse taal. De afgelopen maanden werd Lisa, zoals de AI assistent heet, met succes getest bij bestaande klanten en op 24 maart jongstleden officieel in Nederland aangekondigd.

Lisa is een door Epurple zelf ontwikkeld algoritme dat het web afspeurt naar relevante trends, nieuwe zoekwoorden, veranderingen bij concurrenten, nieuwe concurrenten en marktontwikkelingen. Dit gebeurt ’s nachts, zodat de resultaten direct de volgende dag gebruikt kunnen worden om de online marketingstrategie en – tactiek van opdrachtgevers bij te stellen. Epurple-CEO Thijs Don is ervan overtuigd dat de nieuwe techniek de wereld van online marketing en content management op zijn kop gaat zetten. “Sommige van onze klanten hebben vele tientallen of zelfs honderden landingpagina’s in beheer die zeer frequent geüpdatet moeten worden en relevant moeten blijven om bezoekers te blijven trekken en conversie te realiseren. Denk aan de reisbranche waarbij een accommodatie of bestemming ook aantrekkelijk moet blijven als het weer omslaat van zonnig in regenachtig of als er ingehaakt moet worden op vakantieperiodes of de retailkalender, denk aan Pasen, Vader- en Moederdag, Sinterklaas en Kerst enzovoorts. De inhaakmomenten zijn ontelbaar. Dit soort content-updates door mensen laten uitvoeren is zeer arbeidsintensief, terwijl onze techniek dat over kan nemen en duizenden landingspagina’s tegelijkertijd super-actueel kan houden”, aldus Don.

Bezoekers aan het AI Web Content Experience Center krijgen een exclusieve rondleiding door de mogelijkheden. Onder leiding van ontwikkelaar Jop Verhagen (CTO / medeoprichter Epurple) en een Epurple strateeg kunnen bezoekers onder andere zelf teksten samenvatten, een blog schrijven, landingspagina’s updaten en ervaren hoe doelgericht Lisa werk uit handen kan nemen en content kan actualiseren. Daarbovenop zal aan de hand van simulaties getoond worden hoe Lisa kwalitatief creatieve voorstellen bedenkt voor advertentietitels, advertentieteksten, zoekwoordonderzoeken en social media posts.

Volgens Don zal de nieuwe techniek op drie plekken binnen Epurple en op de marketingafdeling van klanten van toegevoegde waarde worden: op de SEO-afdeling, op de strategie-afdeling en op de advertising-afdeling. Wat de eerste betreft zegt Don: “Succesvolle SEO staat of valt bij content die aansluit bij wat de lezer wil lezen en wat de zoekmachines willen tonen. Daarvoor is doorlopend onderzoek voor nodig – wat zijn de juiste onderwerpen om over te schrijven? Is er voldoende zoekvolume aanwezig met betrekking tot die onderwerpen? Wanneer zijn ze interessant voor de doelgroep? Een algoritme kan dit type onderzoek vele male sneller, efficiënter, nauwkeuriger uitvoeren dan een mens, en de resultaten ook nog eens in een razend tempo omzetten in volledig unieke en correct geschreven content. We denken dan ook dat dankzij onze AI-assistent onze klanten straks tot wel 40% hoger in de zoekmachines zullen gaan scoren.”

Aanzienlijk goedkoper, maar bovenal relevanter

Gebruik van kunstmatige intelligentie kunnen in de toekomst ook kwalitatief betere creatieve voorstellen opleveren voor advertentietitels, advertentieteksten, zoekwoordonderzoeken en social media posts, stelt Don. Daardoor kunnen deze activiteiten vele malen efficiënter worden uitgevoerd en tegen lagere kosten. Ook het inzetten van gerichte advertising (SEA) op kanalen zoals Google Ads en Bing Ads zal volgens de Epurple-oprichter aanzienlijk goedkoper worden voor klanten dankzij de inzet van AI. Don: “De markt van partijen als Google of Bing Ads verandert met de minuut, waardoor het inmiddels topsport is om 24/7 de hoogst mogelijke positie te behalen tegen de laagste klikprijs. Onze AI-assistent maakt het mogelijk dit proces voor een groot deel te automatiseren en op basis van historische data de juiste balans te vinden tussen de diverse parameters. Daardoor betalen klanten tot wel 60% minder voor hetzelfde resultaat. En daarbij ”

Om een rondleiding door het AI Web Content Experience te krijgen moet geïnteresseerden zich online aanmelden en eerst een reservering maken via https://epurple.nl/epuai/

[Einde bericht]

Lees ook:

24 maart 2022                 Online Marketing Bureau Epurple ontwikkelt uniek eigen algoritme dat zelfstandig Nederlandstalige websiteteksten kan schrijven

 

 

 

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Epurple Online Marketing:

Thijs Don, tel. +31 (0) 30 227 0594, mobiel +31 (0) 6 46615727, thijs.don@epurple.nl

of

Creative Venue PR: Frank Witte, mobiel +31 (0)6 53736170, f.witte@creativevenue.nl

Ook interessant voor jou