Google introduceert reviews van internet

  • Door Tim Otten
  • 6 september 2021
  • Leestijd 2 minuten

Hulp nodig met de SEO van jouw website?

Kristian Maton is Sr. SEO specialist bij Epurple, neem gerust contact met hem op!

Neem contact op

Naast de Google recensies, de recent toegevoegde best of-lijsten en de critic reviews, is het sinds 7 september 2016 mogelijk om ook reviews van lokale bedrijven te bekijken die op sites van derde partijen staan. Deze nieuwe aanpassing wordt Reviews from the Web (Reviews van internet) genoemd.

Deze nieuwe aanpassing wordt samen met de best of-lijsten en critic reviews bij de zoekresultaten getoond. Deze aanpassingen zijn dit jaar begin augustus geïntroduceerd.

Bas Kloet – Sr. SEO Specialist

Wat zijn reviews van internet?

Door middel van reviews van internet wordt er gebruikers gegenereerde inhoud (in dit geval reviews) van internet toegevoegd aan de recensies van bedrijven en locaties via het lokale Mijn bedrijf op Google. Deze inhoud wordt verzameld op websites van allerlei derde partijen, waar reviews van bedrijven en locaties worden genoemd. De informatie die hieruit wordt gevonden, implementeert Google nu in het lokale Mijn bedrijf.

Deze nieuwe aanpassing wordt samen met de best of-lijsten en critic reviews bij de zoekresultaten getoond. Deze aanpassingen zijn dit jaar begin augustus geïntroduceerd. Deze features zullen altijd in het lokale Mijn bedrijf te vinden zijn, bij de zoekresultaten. Hierdoor krijgen bezoekers nog meer informatie over het lokale bedrijf waar zij naar hebben gezocht.

Hoe kom je voor reviews van internet in aanmerking?

Door het implementeren van de Google beoordelings-snippet en het voldoen aan alle criteria die Google stelt, kom je als bedrijf in aanmerking om deze reviews te tonen bij Mijn bedrijf. Voeg de Local Business Markup van Google toe zodat Google de reviews bij de juiste onderwerpen kan plaatsen. Zo word je website nog beter gevonden.

Wat zijn de kenmerken van reviews van internet?

Ten eerste dekt deze nieuwe aanpassing alle branches, waaronder televisie shows, restaurants, hotels en (web)winkels. Deze worden direct in de zoekresultaten getoond en de bezoekers kunnen direct alle reviews bekijken.

Ten tweede laat de aanpassing naast de twee andere features (best of-lijsten en critic reviews) drie bronnen van de reviews zien. Deze bronnen zijn sites van verschillende derde partijen waar reviews op staan. Deze worden gesorteerd op relevantie. Google probeert met deze reviews meer informatie te geven over verschillende plaatsen en bedrijven.

Ten slotte zullen de reviews beschikbaar zijn voor zowel mobiel als desktop.

Als je via je desktop naar deze reviews zoekt, staan ze aan de rechterkant van het scherm. De reviews staan hier meestal boven de populaire tijden van het bedrijf en onder de verdere gegevens van de bedrijven. Je kunt zien hoeveel stemmen dit bedrijf heeft gekregen naast de reviews van internet.

reviews van het internet

Als je via je mobiel zoekt naar de reviews, staan ze bijna aan het begin bij de zoekresultaten. Je kunt de reviews van internet onder de openingstijden vinden. Ook op de mobiele versie staan de reviews boven de populaire tijden van het bedrijf.

reviews van het internet 2

Wat kunnen we van reviews van Internet verwachten?

Bezoekers van websites kunnen verwachten dat ze nog meer reviews te zien krijgen van bepaalde locaties waar ze naar op zoek zijn. Deze reviews kunnen de keuzes van de bezoekers beïnvloeden.

Bedrijven kunnen meer reviews verwachten. Doordat er meer reviews getoond worden, zijn de websites ook beter vindbaar. Aan bedrijven is het natuurlijk de taak om zoveel mogelijk goede reviews te krijgen, waardoor ze ook echt meer conversie ontvangen!

Ook interessant voor jou