LinkedIn bestaat al een tijdje en is hét zakelijke platform. De laatste tijd is LinkedIn flink aan het innoveren op het gebied van LinkedIn advertenties en het platform zelf. Sinds vorige maand heeft LinkedIn namelijk een nieuwe functie uitgerold: Carrièrepagina’s. Een mooie toevoeging op het gebied van Social Media Marketing (SMM).
Dankzij het uitrollen van de carrièrepagina’s kunnen bedrijven:
De LinkedIn-carrièrepagina draait volledig om het bedrijf als werkgever.
Zo kun je de managers van een bedrijf overzichtelijk tonen in de ‘Company leaders’ module, zodat werkzoekenden een gezicht hebben bij het management.
Er is plaats voor verschillende media zoals een video of een afbeelding. Ook een YouTube video kan embedded worden in de pagina.
Via de ‘Spotlight’ optie kun je kandidaten een inkijkje geven van hoe het is om bij het bedrijf te werken. Benadruk bijvoorbeeld de cultuur, de voordelen, het filantropisch werk, de teamactiviteiten en nog veel meer.
Ook kun je prestaties en artikelen van werknemers publiceren op de pagina, die de werknemers zelf op LinkedIn hebben gedeeld.
Tot slot is het mogelijk om ‘Testimonials’ te plaatsen van werknemers, wat vinden ze leuk aan het bedrijf en waarom werken ze er graag. Dit is iets wat veel werkzoekenden interessant vinden om te lezen.
De verschillende modules, bijvoorbeeld Spotlight, Testimonials, Company leaders etc. kun je aan of uit zetten. De pagina is daardoor helemaal naar wens in te richten.
De LinkedIn-carrièrepagina is voor nu een functie die alleen beschikbaar is als extra upgrade. Dit is dus een exclusieve functie van LinkedIn.
Volgens LinkedIn worden bedrijven met deze carrièrepagina upgrade tot wel 13x vaker bekeken op LinkedIn. Daarnaast is het voor werkzoekenden ook makkelijker om inzicht te krijgen in je bedrijf en kun je efficiënter nieuwe medewerkers aannemen met de carrièrepagina.
Als je interesse hebt in de upgrade kun je je gegevens achterlaten op onze Social Media dienstpagina. Zodra je je gegevens hebt ingevuld zal een LinkedIn Talent Specialist zo snel mogelijk contact met je opnemen om meer informatie te geven over de upgrade. In de tussentijd kun je misschien meer kennis over LinkedIn verzamelen in onze artikelen over LinkedIn Stories en de social media trends voor 2020.