Dankzij het Google Grants programma van Google hebben non-profitorganisaties ook de mogelijkheid om hun producten, merk of informatie onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Sinds 2013 doneert het Google Grants programma al klikbudget aan allerlei non-profit- en liefdadigheidsorganisaties over de gehele wereld.
De naam zegt het al een beetje, maar Google Grants werkt via Google Ads. Al is er wel een degelijk verschil. Een “normale adverteerder” dient het Ads budget of klikbudget zelf te betalen en dat een adverteerder in de vorm van een Google Grant dit budget van Google krijgt. Echter is er wel een max aan dag- en maandbudget voor een Google Grants account. Het dagbudget heeft een maximum spend van $329,- dat is automatisch een maandbudget van $10.000,-. Uiteraard ben je daarin nog wel afhankelijk van de zoekvolumes en zoekwoorden.
In principe werkt adverteren binnen Google Grants niet anders dan adverteren via Google Ads. Op het moment dat iemand in de Google zoekmachine zoekt op bijvoorbeeld geldproblemen oplossen, dan geeft Google een hele lijst aan resultaten met website waar mogelijk het antwoord gevonden kan worden. Op het moment dat je in het Google Ads account hebt aangegeven aan Google waar je op gevonden wilt worden dan heb je in ieder geval meer kans om binnen de betaalde resultaten weergegeven te worden.
Let op! Als je eenmaal aan de slag bent met een Google Grants account dan is het van groot belang om actief aan de slag te gaan met de Ad campagnes en advertenties. Google zal dit ook actief monitoren of je als beheerder actief bent en dat doen ze bijvoorbeeld door het checken of er één keer per maand actief gestuurd wordt op campagnes en prestaties te controleren. Epurple kan als online marketing bureau hierbij ondersteunen.
Benieuwd of je als organisatie in aanmerking komt voor Google Grants? Wij weten exact wat de eisen zijn en kijken graag met je of je als organisatie voldoet.
Als je aan de slag wilt met Google Grants dan maak je eigenlijk net als betalende gebruikers een Google Ads account aan. Op het moment dat je als organisatie daadwerkelijk in aanmerking komt voor Grants dan wordt door Google het account aan je eigen Grants gekoppeld. Dit zorgt ervoor dat je niet meer hoeft te betalen voor de CPC (Cost per Click). Echter, om in aanmerking te komen voor Google Grants moet je dit officieel aanvragen bij Google. Er zijn enkele eisen:
Er zijn nog enkele eisen waar je aan moet voldoen om in aanmerking te komen. Bij Epurple kunnen we je zeker helpen bij de aanvraag van het Google Grants account. Daarnaast kunnen we je advies geven omtrent de website op het moment dat
Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!