Google Analytics

Bij Epurple gebruiken wij Google Analytics om allerlei belangrijke statistieken van een website te verzamelen, bij te houden en weer te geven.

Neem contact op!

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een veelgebruikte tool van Google om allerlei belangrijke statistieken van een website te verzamelen, bij te houden en weer te geven. De belangrijkste inzichten die uit Google Analytics voortkomen zijn onder andere: bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Op basis van deze gegevens is het middels analyses mogelijk om onder andere je website te verbeteren, de doelgroep in kaart te brengen én te begrijpen, conversie optimalisatie toe te passen en advertenties in te richten.

Kortom, wij gebruiken Google Analytics voor verschillende doeleinden en met behulp van Google Analytics houden wij de belangrijkste gegevens bij die wij vervolgens monitoren, analyseren en rapporteren. Bij Epurple zetten wij Google Analytics in binnen al onze afdelingen en is het in onze ogen een onmisbare tool. Een gedegen analyse vormt een belangrijke basis voor een succesvolle verbeterslag!

Wist je dat we bij Epurple ook ervaring hebben binnen Google Analytics 4?

Hoe werkt Google Analytics?

Wanneer je een website bezoekt die Google Analytics gebruikt, stuurt je browser bepaalde informatie naar de servers van Google. Dit omvat informatie over de pagina die je bekijkt, je IP adres, en (als je niet ingelogd bent) je geschatte locatie. Deze gegevens worden gebruikt om rapporten over siteverkeer en -activiteit voor individuele gebruikers te genereren (anoniem).

Wat voor soort gegevens verzamelt Google Analytics?

Google Analytics kan een breed scala aan gegevens over je website en de bezoekers ervan verzamelen. Dit omvat informatie als:
-Het soort apparaat dat ze gebruikten (desktop, laptop, tablet, of telefoon)
-Het besturingssysteem dat ze gebruikten (Windows, macOS, Android, iOS)
-De browser die ze gebruikten (Chrome, Safari, Firefox)
-De duur van hun bezoek
-De pagina’s die ze bekeken

Bovendien, als je ecommerce tracking op je website hebt ingesteld, dan kan Google Analytics ook informatie bijhouden zoals:
-Productweergaven
-Toevoegen aan winkelwagens
-Begonnen kassa’s
-Transacties

En als je binnen Google Analytics het volgen van doelen hebt ingesteld, dan kan het ook conversies volgen!

Ontmoet het analytics team van Epurple!

boudewijn hoogendorp

Boudewijn Hoogendorp

SEO Specialist

Charada Ferdinandus

SEA Specialist
carolien visser

Carolien Visser

Marketing Manager

Mike Lijffijt

Marketing Strateeg
Quincy Janssen

Quincy Janssen

Sr. SEA Specialist

Google analytics uitbesteden?

Google Analytics uitbesteden kan tijd en geld besparen en tegelijk nauwkeurige gegevens opleveren om je marketinginspanningen te helpen verbeteren. Hier zijn 4 redenen Google Analytics uit te besteden:

Toegang tot expertise. Een van de grootste voordelen van het uitbesteden van Google Analytics is dat je toegang hebt tot deskundige inzichten en analyses. Als je uitbesteedt bij Epurple, kun je een beroep doen op een team van ervaren professionals die weten hoe ze het meeste uit Google Analytics kunnen halen. We kunnen helpen verbeterpunten op te sporen en aanbevelingen doen over hoe je je website en digitale marketing campagnes beter kunt optimaliseren.

Verbeterde nauwkeurigheid van gegevens. Een ander groot voordeel van het uitbesteden van Google Analytics is de grotere nauwkeurigheid van de gegevens. Als je alles intern beheert, kunnen er gemakkelijk dingen door de mazen van het net vallen of in de war raken. Maar wanneer je dit uitbesteedt, is er altijd iemand die de gegevens dubbel controleert op nauwkeurigheid. Deze aandacht voor details leidt tot een betere besluitvorming op basis van nauwkeurige informatie – iets wat met een intern team moeilijk te bereiken is.

Verhoogde efficiëntie. Behalve tot grotere nauwkeurigheid van de gegevens kan het uitbesteden van Google Analytics ook leiden tot grotere efficiëntie bij je marketinginspanningen. In plaats van te proberen alles zelf te doen of te vertrouwen op een onervaren team, kun je een beroep doen op een team van experts die precies weten wat er gedaan moet worden – en hoe je dat snel en efficiënt kunt doen. Zo maak je tijd vrij zodat je je kunt concentreren op andere aspecten van het runnen van je bedrijf, terwijl je weet dat je digitale marketing inspanningen in goede handen zijn.

Kom in contact voor de mogelijkheden

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op