Wat is Google Shopping?

Google Shopping valt binnen Online Marketing onder ‘zoekmachine adverteren’, ook wel SEA genoemd. Zoekmachine adverteren wordt toegepast in de vorm van tekstadvertenties en shopping/productadvertenties. Het belangrijkste verschil tussen deze twee is dat je bij tekstadvertenties zélf de zoekwoorden kunt kiezen. Shopping advertenties worden daarentegen gegenereerd met behulp van een product feed die verbonden is met je eigen webshop.

Starten met Google Shopping

Onze Google Shopping werkwijze

Zin in koffie?

Vertellen wij je alles over Google Shopping

Benieuwd of Google Shopping interessant is voor jouw als webshop eigenaar? We zetten het graag op een rijtje voor je zodat je een goed inzicht hebt.

Ik wil graag sparren met Quincy

Hoe werkt Google Shopping?

Google laat automatisch, via haar shopping integratie, advertenties zien voor het product waar op gezocht wordt. In de Shopping advertenties is vervolgens het volgende te zien:

  • De prijs van het product
  • Een afbeelding van het product
  • De aanbieder van het product
  • Eventueel een korte beschrijving van het product

Wanneer een gebruiker met zijn of haar muis over een van de shopping advertenties zweeft, verschijnt er meer informatie over het product. Google Shopping maakt het dus mogelijk om als aanbieder je catalogus online aan te bieden en je producten weer te geven aan relevante bezoekers.

Ik wil Google Shopping uitbesteden

Google Shopping uitbesteden?

Als het op online marketing aankomt, kiezen veel bedrijven ervoor hun Google Shopping campagne uit te besteden. Uiteindelijk komt het neer op één belangrijke factor: resultaten.

Epurple heeft een team van specialisten hebben die elk facet van het voeren van een succesvolle campagne beheersen. Van productgegevens en advertentieteksten optimaliseren tot bodbeheer en creatief ontwerp. We brengen het product bij de juiste mensen, op het juiste moment onder de aandacht.

Voordat je überhaupt kan beginnen met het inzetten van Google Shopping, moet je eerst aan een aantal eisen voldoen. Zo moet je ten eerste een Google Ads en Google Merchant Center account aanmaken en vervolgens aan elkaar koppelen. De content die je gaat inzetten voor de Shopping campagnes moeten vervolgens voldoen aan de beleidsrichtlijnen van Google.

Tot slot moet je minstens iedere 30 dagen actuele productgegevens naar Google blijven sturen om jouw advertenties te onderhouden. Dit doen wij allemaal voor jou!

Kom langs voor een bakkie!

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op