Kristian Maton

Conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie testen we kleine wijzigingen op je website, met als doel om meer bezoekers te laten converteren.

Neem contact met ons op

Wat is Conversie Optimalisatie?

Conversie optimalisatie staat voor het verhogen van het aantal conversies op je website. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, wat leidt tot meer bezoekers, gaat conversie optimalisatie volledig in op de gebruikerservaring van de bezoekers op de website zelf.

  • Door middel van website analyse software knelpunten in kaart brengen
  • Advies hoe een pagina te optimaliseren voor meer conversies
  • Opzetten en uitvoeren van A/B tests

Wat is Conversie Optimalisatie?

Met Conversie Optimalisatie probeer je het maximale uit je website bezoekers te halen. Dit doe je door de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat gebruikers een bepaalde actie op de website uitvoert te optimaliseren. Welke conversies dit zijn is volledig afhankelijk van jouw persoonlijke doelstellingen, de doelgroep en in welke fase van het aankoopproces de bezoeker zich bevindt. Op basis van ons uitgebreide klantreisonderzoek stemmen we dit met je af en stellen we een persoonlijke strategie op.

Onze Conversie Optimalisatie werkwijze

Wij proberen bepaalde factoren van de klantreis te beïnvloeden om zo bezoekers te veranderen in klanten. Dit doen wij door bijvoorbeeld het pad van een webshop tot de aankoop te optimaliseren en te testen. Sommige optimalisaties en veranderingen zullen voor de hand liggen en daarom eenvoudig door te voeren zijn. Van de andere kant komen we ongetwijfeld ook zeer complexe website optimalisaties tegen. Zo is conversie optimalisatie altijd een uitdaging. De optimalisaties die wij identificeren en vervolgens doorvoeren worden altijd netjes en gedetailleerd gecoördineerd. Iedere maand voeren wij nieuwe tests uit waardoor we van maand op maand steeds meer bezoekers om kunnen zetten naar klanten.

We starten onze samenwerking altijd met een vrijblijvende kennismaking om jouw wensen en de knelpunten van de website in kaart te brengen. Vervolgens bepalen we samen de doelstellingen zodat we weten waar we op moeten sturen en het succes van de campagnes kunnen meten. Daarna kunnen we starten met het opzetten van de eerste adviezen zodat we jou website gebruiksvriendelijker kunnen maken. Om de werkwijze die wij hanteren voor Conversie Optimalisatie duidelijker te maken hebben we hieronder ons stappenplan voor je uitgewerkt

Wat we precies doen

  • Doelstelling bepalen
  • Knelpunten identificeren
  • Optimalisaties opstellen
  • Testvorm bepalen
  • Test opzetten en uitvoeren
  • Resultaten evalueren en optimalisaties doorvoeren

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op