Wat is Google Display Advertising?

Display marketing is een vorm van online marketing die gebruik maakt van afbeeldingen, video’s, en andere grafische afbeeldingen om producten of diensten te promoten. Het kan gebruikt worden op websites, sociale media platforms, en e-mailcampagnes. Display marketing is een effectieve manier om aandacht te trekken en verkeer naar je website of landingspagina te leiden. Hier staan de voordelen op een rijtje:

  • De mogelijkheid om je merk online visueel over te brengen;
  • Regionaal targetten, doelgroep targetten en de mogelijkheid om te retargetten;
  • Gebruik van verschillende uitingen;
  • Resultaten zijn zeer goed te meten.
Starten met Google Display Advertising

Onze Google Display werkwijze

Zin in koffie?

Vertellen wij je alles over Google display Advertising.

Benieuwd of adverteren binnen Google Display echt iets voor je is? Of hoe je misschien meer rendement kan behalen uit de huidige campagnes? Head of SEA Quincy kijkt graag met je mee!

Ik wil graag sparren met Quincy

De voordelen van Google Display Advertising

Display Marketing is een doeltreffende manier om potentiële klanten te bereiken en merkbekendheid op te bouwen. We hebben de twee grootste redenen om Google display in te zetten voor je uitgeschreven:

1. Display Advertising is heel zichtbaar
Een van de grootste voordelen van display ads is dat het zichtbaar is. Promotiemateriaal dat op drukbezochte websites of op prominente plaatsen binnen webpagina’s wordt geplaatst is moeilijk te missen en trekt eerder de aandacht van gebruikers dan kleinere of minder opvallende advertenties. Deze zichtbaarheid helpt de merkbekendheid en naamsbekendheid te vergroten, wat belangrijke eerste stappen zijn op de weg van de klant naar het doen van een aankoop.

2. Display Advertising is doelgericht
Een ander belangrijk voordeel van display advertising is dat het marketeers meer controle over hun doelgroep biedt dan veel andere soorten marketingkanalen. Websites zoals Google Ads stellen adverteerders in staat om specifieke demografische gegevens, interesses en zelfs gedragingen te selecteren waaraan ze hun advertenties willen laten zien. Deze mogelijkheid tot targeting zorgt ervoor dat je advertentie de juiste mensen bereikt, waardoor de kans toeneemt dat ze zullen opvallen en uiteindelijk in betalende klanten zullen veranderen.

Display Advertising uitbesteden?

Google Display Advertising is een mooie aanvulling binnen een mix aan online marketing kanalen, maar het is wel van belang om deze vorm van advertising op de juiste manier in te zetten. De Google Ads specialisten van Epurple werken dagelijks met Display Advertising.

Voordelen van het uitbesteden van Google Display Advertising bij Epurple.

  1. Bespaar tijd. Het maken van display campagnes kost tijd – tijd die je aan andere taken binnen je bedrijf wilt besteden. Als je dit uitbesteedt, kun je tijd vrijmaken om je op belangrijkere dingen te concentreren.
  2. Kosteneffectief. Je display marketing uitbesteden werkt kosteneffectief omdat je alleen voor de dienst betaalt wanneer je die nodig hebt, je hoeft er niet iemand voor aan te nemen.
  3. Expertise. Wanneer je met Epurple samenwerkt gaan experts voor jou aan de slag die weten hoe je succesvolle campagnes maakt.
Kom langs voor een bakkie!

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op