
Wat is Conversie Optimalisatie?
Conversie optimalisatie staat voor het verhogen van het aantal conversies op je website. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, wat leidt tot meer bezoekers, gaat conversie optimalisatie volledig in op de gebruikerservaring van de bezoekers op de website zelf.
- Door middel van website analyse software knelpunten in kaart brengen
- Advies hoe een pagina te optimaliseren voor meer conversies
- Opzetten en uitvoeren van A/B tests
Met Conversie Optimalisatie probeer je het maximale uit je website bezoekers te halen. Dit doe je door de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat gebruikers een bepaalde actie op de website uitvoert te optimaliseren. Welke conversies dit zijn is volledig afhankelijk van jouw persoonlijke doelstellingen, de doelgroep en in welke fase van het aankoopproces de bezoeker zich bevindt. Op basis van ons uitgebreide klantreisonderzoek stemmen we dit met je af en stellen we een persoonlijke strategie op.
Conversie optimalisatie tips
Conversie optimalisatie is de praktijk van het aanbrengen van veranderingen aan je website met het doel het percentage bezoekers dat een gewenste actie onderneemt te verhogen. De gewenste actie kan van alles zijn, van het doen van een aankoop tot het abonneren op een nieuwsbrief. Er zijn veel verschillende technieken die gebruikt kunnen worden om de omzet te verhogen.
Wij hebben onze vijf tips voor je op een rijtje gezet:
- Zorg dat je website goed werkt met het oog op gebruiksvriendelijkheid
- Weet wie je klant is en wat er wordt verwacht door de klant
- Zorg dat het meten goed is ingericht zodat je vanuit data werkt
- Start met een A/B testplan
- Bepaal welke conversies van waarde zijn voor jouw organisatie