Naast Google zijn er tal van ander zoekmachines waarop consumenten terecht kunnen, een hiervan is de zoekmachine Bing. Net als op Google bestaat ook binnen de zoekmachine Bing de mogelijkheid om te adverteren. In de zoekmachine van Bing gebeurt dit met Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads). Microsoft Advertising is een advertentieplatform waarmee je advertenties kan plaatsen binnen het zoeknetwerk van Bing en partnersites, zoals Yahoo, Outlook en MSN. Hoe werkt nu precies het adverteren op Bing middels Microsoft Advertising?
Benieuwd of adverteren binnen Bing echt iets voor je is? Of hoe je misschien meer rendement kan behalen uit de huidige campagnes? Head of SEA Quincy kijkt graag met je mee!
Kort samengevat plaatst een consument een zoekopdracht (zoekwoord) in de zoekbalk van Bing. Als een of meerdere zoekwoorden uit jouw advertentie overeenkomt met deze zoekopdracht komt jouw (tekst)advertentie bovenaan de zoekresultaten in Bing.
Wie wanneer bovenaan komt te staat wordt net als bij Google Ads bepaald met een pay-per-click (PPC) advertentiesysteem. Je bepaalt zelf hoeveel je maximaal wil besteden aan een klik op jouw advertentie. Zoals ook bij Google zijn er binnen de zoekmachine Bing maar een beperkt aantal plekken bovenaan de pagina vrij voor advertenties. Welke advertentie bovenaan komt te staan wordt daarom bepaald middels een veiling. De positie van je advertentie wordt bepaald aan de hand van de volgende criteria:
De concurrentie binnen de zoekmachine Bing is vele malen lager dan Google. Dit zorgt ervoor dat de klikprijzen tot wel 70% lager liggen dan in Google Ads. Hiernaast biedt Microsoft Advertising de mogelijkheid om jouw advertenties van Google Ads te importeren.
Naast dat Microsoft Advertising goed samenwerkt met Google Ads biedt dit advertentieplatform ook de mogelijkheid om te adverteren in LinkedIn. Zo kan je met Microsoft Advertising targeten op LinkedIn-profielen. Zo bereik je makkelijk zeer relevante doelgroepen op basis van bedrijf, functie of branche.
Microsoft Advertising is dus een zeer interessante aanvulling op de bestaande SEA-strategie, waarbij je meer websitebezoekers tegen lagere kosten kunt bereiken en de mogelijkheid hebt om te targeten op LinkedIn-profielen.
Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!