

Wat is Google Ads?
Online adverteren wordt steeds populairder en er zijn tal van manieren om jouw organisatie online op de kaart te zetten. Meer hoe geef je hier de juiste invulling aan en welk platform geeft jou het gewenste resultaat? Google Ads is een advertentieprogramma dat het mogelijk maakt om jouw organisatie online zichtbaar te maken binnen het Google netwerk. Hierbij kan je adverteren op zowel het zoeknetwerk als het Display netwerk van Google .
Om te begrijpen hoe Google Ads, voorheen Google AdWords, werkt is het belangrijk om eerst te weten hoe het zoek- en displaynetwerk van Google in elkaar steekt.
Onze Google Ads werkwijze

Google Ads uitbesteden?
Elk online marketingbureau heeft zijn eigen aanpak als het gaat om adverteren in Google Ads. Wij als Epurple vinden het belangrijk om een echte samenwerking aan te gaan en daarmee volledig in te spelen op de behoefte van jouw organisatie. Wat wil je bereiken en welke type campagnes sluiten hier het beste op aan? Dit zijn vragen die wij behandelen in onze vrijblijvende kennismaking.
Samen met jou bepalen we het uiteindelijke plan. Eenmaal de koers bepaald zal het contact via een iemand gaan, jouw persoonlijke aanspreekpunt. Hierdoor kunnen we snel schakelen en sparren over nieuwe campagne mogelijkheden. Ben jij nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden op het gebied van Google Ads? Neem dan gerust contact op met een van onze specialisten!
Welke advertentie mogelijkheden zijn er?
Elke vorm heeft zijn eigen doel en voordelen waarop jij kan bepalen of het jou helpt jouw gekozen doelstellingen te bereiken. De verschillende advertentietypen binnen Google Ads zijn;
- Search: Tekst advertenties waarmee je klanten kan bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw product of service.
- Performance Max: Doelgroepen bereiken in Google met één enkele campagne.
- Shopping: Jouw producten promoten met Shopping-advertenties.
- Display: (banner)Advertenties die worden weergeven op heel veel websites die verbonden zijn aan het Google Display Netwerk.
- Discovery: Discovery advertenties die worden weergeven op onder andere YouTube, Discover en in Gmail.
- Video: Kijkers op YouTube en Internet bereiken en aanspreken met jouw advertenties.
- App: Advertenties om jouw app te promoten in de verschillende netwerken van Google.
- Smart: Jouw bedrijfsdoelen bereiken met geautomatiseerde advertenties binnen het Google Netwerk.
- Lokaal: Leid klanten naar een fysieke locatie.
Welke je gaat inzetten hangt af van wat bij jouw bedrijf past en welke doelstellingen je hebt opgesteld.
Veel gestelde vragen over Google Ads
-
Een SEA expert heeft kennis van het veilingsysteem dat gebruikt wordt door zoekmachines om advertenties te plaatsen. De SEA expert voert analyses uit over de doelgroep, het product en / of dienst waarvoor de campagne is en welke type advertentiecampagnes het meest geschikt is. Daarnaast zal de SEA expert optimalisaties uitvoeren, gedurende de campagne, om ervoor te zorgen dat het besteedbare advertentiebudget zo goed mogelijk wordt benut.
-
Een goede advertentiecampagne bestaat uit een aantal factoren. Denk aan een gedegen vooronderzoek naar de doelgroep, het bedenken en maken van de advertenties zelf, het advertentiebudget en de tijd dat besteed wordt aan het optimaliseren van de advertentiecampagne gedurende de looptijd. Houdt rekening met de tijd ten behoeve van de (na)bespreking van de resultaten van de advertentiecampagne. Wij gaan graag met u in gesprek om een passende offerte te maken.
-
Met SEA kunt u een zeer prominente plek bemachtigen op de zoekresultatenpagina’s van zoekmachines zoals Google. Op welke plek de advertenties getoond worden en tegen welke prijs is afhankelijk van meerdere factoren.