Google Ads uitbesteden

Google Ads is een advertentieprogramma dat het mogelijk maakt om jouw organisatie online zichtbaar te maken binnen het Google netwerk. Hierbij kan je adverteren op zowel het zoeknetwerk als het Display netwerk van Google.

Neem contact met ons op

Wat is Google Ads?

Online adverteren wordt steeds populairder en er zijn tal van manieren om jouw organisatie online op de kaart te zetten. Meer hoe geef je hier de juiste invulling aan en welk platform geeft jou het gewenste resultaat? Google Ads is een advertentieprogramma dat het mogelijk maakt om jouw organisatie online zichtbaar te maken binnen het Google netwerk. Hierbij kan je adverteren op zowel het zoeknetwerk als het Display netwerk van Google .

Om te begrijpen hoe Google Ads, voorheen Google AdWords, werkt is het belangrijk om eerst te weten hoe het zoek- en displaynetwerk van Google in elkaar steekt.

Starten met Google Ads

Onze Google Ads werkwijze

1
2
3
4
5

1. Kennismaking

Tijdens de kennismaking zijn we benieuwd naar jullie wensen op het gebied van Google Ads (SEA). Wat zijn de doelstellingen bijvoorbeeld? Mocht er al een Google Ads account zijn dan maken we daar graag een vrijblijvende analyse van. De bevindingen delen we tijdens de kennismaking.

2. Zoekwoordenonderzoek

Om optimaal in kaart te brengen waar de doelgroep van binnen Google naar zoekt, zullen wij ter voorbereiding op de campagnes een zoekwoordenonderzoek uitvoeren. ​ Vervolgens bespreken het onderzoek om zo de optimale focus te bepalen voor de Google en Bing campagnes.

3. (Her)nrichten Google ads account

Wanneer het zoekwoordenonderzoek is afgerond én is besproken, zullen wij starten met het inrichten van het Google Ads account. ​ Daarnaast maken wij de campagnes meetbaar zodat wij het rendement maximaal kunnen aantonen én kunnen sturen op de juiste doelstellingen. ​ Indien nog niet aanwezig, zullen wij ook de wettelijk verplichte cookie-melding installeren.*

4. Inrichten campagnes

Wanneer de voorbereidende werkzaamheden zijn afgerond, zullen wij starten met het inrichten van Google Ads campagnes om zo conversies en microconversies te realiseren m.b.t. de afgesproken diensten/ producten. ​ Denk aan contactaanvragen, telefoonklikken, e-mailklikken en bijvoorbeeld whitepaper downloads.

5. Maandelijkse optimalisatie

Nu alles klaarstaat worden de campagnes op het afgesproken moment live gezet. Doorlopend per maand zullen wij de campagnes monitoren en op basis van de data optimalisaties doorvoeren om zo de campagneprestaties te blijven verbeteren.

Welke advertentie mogelijkheden zijn er?

Elke vorm heeft zijn eigen doel en voordelen waarop jij kan bepalen of het jou helpt jouw gekozen doelstellingen te bereiken. De verschillende advertentietypen binnen Google Ads zijn;

  • Search: Tekst advertenties waarmee je klanten kan bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw product of service.
  • Performance Max: Doelgroepen bereiken in Google met één enkele campagne.
  • Shopping: Jouw producten promoten met Shopping-advertenties.
  • Display: (banner)Advertenties die worden weergeven op heel veel websites die verbonden zijn aan het Google Display Netwerk.
  • Discovery: Discovery advertenties die worden weergeven op onder andere YouTube, Discover en in Gmail.
  • Video: Kijkers op YouTube en Internet bereiken en aanspreken met jouw advertenties.
  • App: Advertenties om jouw app te promoten in de verschillende netwerken van Google.
  • Smart: Jouw bedrijfsdoelen bereiken met geautomatiseerde advertenties binnen het Google Netwerk.
  • Lokaal: Leid klanten naar een fysieke locatie.

Welke je gaat inzetten hangt af van wat bij jouw bedrijf past en welke doelstellingen je hebt opgesteld.

Veel gestelde vragen over Google Ads

  • Een SEA expert heeft kennis van het veilingsysteem dat gebruikt wordt door zoekmachines om advertenties te plaatsen. De SEA expert voert analyses uit over de doelgroep,  het product en / of dienst waarvoor de campagne is en welke type advertentiecampagnes het meest geschikt is. Daarnaast zal de SEA expert optimalisaties uitvoeren, gedurende de campagne, om ervoor te zorgen dat het besteedbare advertentiebudget zo goed mogelijk wordt benut.
  • Een goede advertentiecampagne bestaat uit een aantal factoren. Denk aan een gedegen vooronderzoek naar de doelgroep, het bedenken en maken van de advertenties zelf, het advertentiebudget en de tijd dat besteed wordt aan het optimaliseren van de advertentiecampagne gedurende de looptijd. Houdt rekening met de tijd ten behoeve van de (na)bespreking van de resultaten van de advertentiecampagne. Wij gaan graag met u in gesprek om een passende offerte te maken.
  • Met SEA kunt u een zeer prominente plek bemachtigen op de zoekresultatenpagina’s van zoekmachines zoals Google. Op welke plek de advertenties getoond worden en tegen welke prijs is afhankelijk van meerdere factoren.

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op