Sinds een tijdje kan je op Instagram ook gebruikmaken van Reels. Instagram probeert hiermee de concurrentie aan te gaan met TikTok. Reels zijn een manier om korte, vermakelijke video’s op Instagram te maken en te ontdekken. Je kunt video’s van 15 tot 90 seconden, met meerdere clips, opnemen en bewerken met audio, effecten en nieuwe creatieve tools. Benieuwd naar het verschil tussen TikTok en Instagram reels? We schreven er een artikel over.
Je kunt je reel delen naar een speciale ruimte in Explore, waar het de kans heeft om gezien en ontdekt te worden door de bredere Instagram-gemeenschap. Je kunt je reel ook delen met je volgers door hem in je Feed te plaatsen. Als je reels deelt met bepaalde nummers, hashtags of effecten, kan je reel ook op speciale pagina’s verschijnen als iemand op dat nummer, die hashtag of dat effect klikt.
Hoe kun je Instagram Reels inzetten voor jouw organisatie?
In dit artikel vind je meer over hoe je je eerste reel kan maken: https://www.frankwatching.com/archive/2020/08/06/instagram-reels/