Het adverteren op YouTube is een effectieve manier om je merk of bedrijf te promoten en je doelgroep te bereiken. YouTube is de tweede grootste zoekmachine ter wereld en biedt een enorme kans om je boodschap te communiceren met miljoenen mensen. Het is daarom interessant voor bedrijven om te adverteren op YouTube. Binnen Epurple zetten wij YouTube adverteren vaak in voor onze klanten vanwege de effectiviteit.  

Het handige aan adverteren op YouTube is dat je je campagnes volledig kan inrichten op basis van behoeften en specifiek gedrag van je doelgroep. Door uitvoerig onderzoek naar je doelgroep kun je deze gemakkelijk bereiken via YouTube Ads. 

Gerelateerde diensten

Meer weten?

Stappenplan YouTube Ads

Starten met YouTube Ads 

Wat heb je nodig om te starten met YouTube Ads: 

  • YouTube account 
  • Google Ads account 
  • Google Analytics  

In je Google Ads account vind je de instellingen van je campagnedoelen en budgetten. Om effectief te adverteren op YouTube is het belangrijk dat er een strategie is voor je campagne. Dit vraagt enkele research naar je doelgroep, welk type advertentie past bij jouw doelgroep en waar je wilt dat de advertentie zichtbaar is.  

2. Bekijk de verschillende opties om te adverteren 

De meeste type advertenties zijn gebaseerd op video, maar er zijn ook andere opties; zoals display-advertenties en zoekadvertenties. Afhankelijk van je vooraf opgestelde doelen kun je verschillende types gebruiken om je boodschap te verspreiden. Het bepalen van je budget is een belangrijk aspect als je kijkt naar de verschillende opties die YouTube biedt. Je kunt ervoor kiezen om je advertenties te laten betalen op basis van de kosten per klik. Je kunt ook kiezen voor een gespecificeerd bedrag dat je wilt besteden per dag. 

3. Creëren van content  

Je wilt natuurlijk dat jouw advertentie de juiste boodschap overbrengt. Het maken van goede content is hiervoor cruciaal. Je hebt een bepaald verhaal, maar hoe zorg je dat deze aansluit bij de doelgroep? Bekijk ons kennisbank artikel over videomarketing en kijk welke vorm van video het best bij jouw verhaal past.  

 

Onze YouTube Ads werkwijze

4. Test en optimaliseer de advertenties 

Tot slot is het belangrijk om de advertenties te blijven monitoren en te testen. Door je advertenties regelmatig te testen en bij te schaven zorg je ervoor dat je het meeste uit je advertentiebudget haalt en de beste resultaten behaalt.  

Benieuwd naar hoe Epurple YouTube Ads effectief voor jou kan inzetten? Wij helpen je graag bij het opzetten van de beste strategie en het beheren van je campagnes! Werk samen met Epurple en behaal het beste resultaat voor jouw bedrijf. Neem vandaag nog contact op.

Voorbeeld van de popup
Contact?