Isotech kwam bij Epurple met één helder doel; Organisch beter vindbaar worden om zodoende meer omzet te genereren via de website. Hierbij was het voor de klant vooral belangrijk om aan de slag te gaan met haar content aangezien er in de regio erg veel concurrentie heerst.
Zoals gezegd hebben wij dit project opgedeeld in een aantal fasen. Zo hebben wij ten eerste een 0-meting en zoekwoorden onderzoek uitgevoerd om te bepalen waar Isotech zich op dat moment bevond. Op basis hiervan is als eerste het laaghangende fruit geoptimaliseerd. Dat wil zeggen dat de technische knelpunten zoveel mogelijk uit de website zijn gehaald en de bestaande content is uitgebreid en geoptimaliseerd op basis van het zoekwoorden onderzoek.
Vervolgens is er een stukje conversie optimalisatie toegepast. Zo hebben wij een aantal wijzigingen aangebracht in de verschillende conversiepaden op de website. Uiteraard met als doel om het aantal contact- en offerteaanvragen te verhogen, dit zijn immers de belangrijkste doelen voor Isotech.
Na het “straktrekken” van de website zijn wij structureel aan de slag gegaan met het uitbreiden van de website. Dit hebben wij gedaan op basis van het Silo principe. Dat wil zeggen dat wij zoveel mogelijk nieuwe, hoogwaardige SEO geoptimaliseerde pagina’s en artikelen hebben geschreven en vervolgens de verhouding tussen deze content op de website duidelijk hebben gemaakt middels een doordachte interne linkstructuur.
Dit alles heeft onder andere volgende resultaten opgeleverd (data 2021 vergeleken met data 2020)
Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!