De SEA afdeling houdt de nieuwe ontwikkelingen van Google nauwlettend in de gaten. Wij brengen je daarom graag op de hoogte van een nieuwe en vooral interessante update. Recent heeft Google het nieuwe campagnetype ‘Prestatiemaximum’ toegevoegd aan Google Ads waarmee je alle types gebruikt in één campagne. De nieuwe functie in Google Ads is voor zowel dienstverlenende bedrijven als e-commerce bedrijven geschikt. In dit artikel vertellen wij je er alles over!
Google Performance Max is een op doelen gebaseerd campagnetype waarmee je vanuit één campagne toegang hebt tot al je Google Ads-voorraad. Dit type campagne vormt een aanvulling op je op zoekwoorden gebaseerde campagnes in het zoeknetwerk, zodat je meer conversies kunt genereren via alle kanalen van Google zoals YouTube, Display, Zoeken, Discover, Gmail en Google Maps.
Het campagnetype Performance Max is bijvoorbeeld in te zetten bij het volgende:
Wij werken met het REAN model en Google Ads is belangrijk om in te zetten bij jouw online marketing strategie in zowel de Reach, Engage en Activate fase. In een Google Ads account heb je meerdere touchpoints om je doelgroep te bereiken, zo gebruiken wij bijvoorbeeld Search, Display en Discovery campagnes. Voor e-commerce bedrijven komt hier Shopping ook bij. Op deze manier pak je de verschillende bouwstenen van de funnel.
Voor nu testen wij de prestatiedoelen los, ons advies is om nog even te wachten met het actief inzetten van het campagnetype Performance Max omdat deze nog in de BETA versie zit bij Google. We houden je dan ook zeker op de hoogte van de ontwikkelingen.
Door het algoritme van Google bereik je met het campagnetype Performance Max de doelgroep met al haar touchpoints met als doel te converteren. Met één campagnetype kun je in Google zo de hele funnel bereiken.
Mocht je voor nu al vragen hebben, stel ze dan gerust. En wil je vrijblijvend even sparren over het inzetten van Google Ads, neem dan contact met ons op!