Wil je graag een Instagram bedrijfsprofiel aanmaken voor jouw bedrijf, maar weet je niet goed hoe je dit doet? Of ben je benieuwd naar de voordelen van een bedrijfsprofiel en hoe deze verschilt van een regulier account? Wees gerust, in dit artikel neem ik je graag mee in de wereld van Instagram bedrijfsprofielen. Benieuwd wat je te wachten staat? Lees dan snel verder.
Instagram bedrijfsprofielen zijn niet nieuw. Al sinds 2017 is het mogelijk om een persoonlijk Instagram account om te zetten in een zakelijk account. Toch horen wij bij Epurple de vraag; Hoe maak ik een Instagram bedrijfsprofiel aan? nog vaak voorbij komen.
Het is een vraag die binnen ieder bedrijf waarschijnlijk weleens gesteld is. Logisch ook als je bedenkt dat Instagram behoord tot een van de meest populaire Social Media platformen van Nederland en daarnaast een van de social media trends van 2020 is. Voeg daar nog aan toe dat je door middel van Instagram meer traffic naar je website kunt leiden en dus waarschijnlijk ook meer Sales kunt realiseren. Kortom, een zakelijk Instagram account lijkt dus een win-win situatie op te kunnen leveren. Het uitrollen van Social Media Marketing (SMM) is dus erg interessant.
Laten we er niet meer woorden aan vuil maken. Wil je graag een Instagram bedrijfsprofiel aanmaken voor je bedrijf?
Dit is hoe het zit:
Heb je al een persoonlijk Instagram account aangemaakt voor je bedrijf? Super, begin dan bij stap 4!
Na het afronden van stap 8 is het zover! Je hebt zojuist een Instagram bedrijfsprofiel aangemaakt.
Voorheen was het verplicht om je Instagram bedrijfsprofiel te koppelen aan de Facebook pagina van je bedrijf. Tegenwoordig is dat niet meer zo.
Zoals je bij stap 8 uit het stappenplan hebt gezien is het optioneel om deze twee aan elkaar te koppelen. Wil je dit liever niet? Dan is dat dus ook mogelijk.
Realiseer je wel dat de koppeling vereist is wanneer je de Instagram berichten graag wilt crossposten naar je Facebook pagina. Ook wanneer je bepaalde functies zoals advertentiepromoties en shoppinghulpmiddelen wilt gebruiken is de koppeling tussen je Instagram bedrijfsprofiel en Facebook bedrijfspagina vereist.
Nu je een Instagram bedrijfsprofiel hebt aangemaakt is het belangrijk dat je deze op de juiste manier inricht. Om er zeker van te zijn dat jij het meeste uit je zakelijke account haalt, hebben wij hier wat tips op een rijtje gezet waar je direct mee aan de slag kunt gaan:
Zodra je bent overgestapt op een Instagram bedrijfsprofiel gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. Niet alleen omdat je nu jouw verhaal op een visuele manier kunt vertellen is Instagram een echte meerwaarde voor je organisatie. Een zakelijk account maakt het namelijk ook al het onderstaande mogelijk:
Kortom, met een zakelijk Instagram account kun je het online gezicht van je bedrijf vorm geven. Vertel een oprecht verhaal met je merk en speel tegelijkertijd in op het afnemende Facebook gebruik onder jongeren. Een Instagram bedrijfsprofiel mag simpelweg niet ontbreken in jouw Social Media strategie!
Nu je een Instagram bedrijfsprofiel hebt opgezet is het ook mogelijk om advertenties te plaatsen. Zeker voor bedrijven die zich richten op een wat jongere doelgroep liggen hier vaak veel kansen. Alleen in Nederland maken er namelijk al 4,9 miljoen mensen gebruik van Instagram. Grote kans dus dat hier veel potentiële klanten tussen zitten!
Adverteren op Instagram kan op verschillende manieren. Vaak zie je dat een advertentie of terugkomt in de tijdlijn óf in een Instagram story. Deze berichten verschillen vaak zo weinig van de organische berichten dat gebruikers niet eens opmerken dat ze naar een advertentie kijken. Om die reden heeft Instagram het tegenwoordig verplicht om op de plaats van de ‘Locatie tag’ een ‘Gesponsord tag’ toe te voegen.
Het opzetten van een advertentie is vaak zo gepiept. Log simpelweg in bij je Instagram bedrijfsprofiel en binnen een aantal klikken selecteer je de gewenste doelgroep. Geef vervolgens ook nog even aan hoeveel budget je ter beschikking wilt stellen en klaar ben je!
Vaak zien wij dat de kosten per klik de eerste paar keer dat je een advertentie plaatst relatief hoog zijn. Naar mate je meer advertenties plaatst op Instagram zullen de kosten per klik afnemen. Instagram leert namelijk erg snel. Het algoritme kijkt naar de data van je eerdere advertenties en past op basis daarvan de automatische doelgroep segmentatie voor je aan.
Wil je hier graag meer over weten? Bekijk dan onze dienstpagina; adverteren op Instagram.
Meldingen