Buiten dat je veel kan met LinkedIn is het ook belangrijk dat je het goed doet. Je wilt natuurlijk niet een slechte eerste indruk achterlaten. Vanuit Epurple hebben we daarom een aantal tips hoe je je posts laat slagen!  

 

Meer weten?

Maak je LinkedIn pagina nuttig.

Alle redenen op een rij om LinkedIn in te zetten!

LinkedIn is hét zakelijk platfrom als het gaat om netwerken. Je maakt connecties met andere partijen en blijft op de hoogte van de laatste nieuwtjes. Je vindt je baan of je krijgt een mooie kans via je netwerk. Alleen in Nederland zijn er al ruim 6 miljoen gebruikers.

Door het grote bereik biedt LinkedIn hele mooie mogelijkheden voor internationale samenwerkingen! Reden genoeg lijkt mij om LinkedIn in te zetten, maar we hebben er natuurlijk meer:

  1. Vergroot jouw vindbaarheid, niet alleen op LinkedIn maar ook op Google door het verwerken van zoekwoorden in jouw profiel. Win win dus! 
  2. Het beste netwerkcongres, nergens bouw je een netwerk op als op LinkedIn. Connect met mensen die jou inspireren om het nog beter te doen. Spreek iemand aan als je een interessante connectie voelt. Durf zeker ook de stap te nemen om elkaar persoonlijk te ontmoeten, je zal niet de eerste zijn met een mooie samenwerking.  
  3. LinkedIn is een zeer effectieve marketingtool, neem je volgers stap voor stap mee in wat jouw bedrijf doet. Deel behaalde successen om een fanbase op te bouwen en kondig trainingen en workshops aan. Krijg een goed inzicht in de betrokkenheid van je volgers door LinkedIn statistieken.  
  4. LinkedIn gebruiken als jouw extra etalage met LinkedIn advertising. Bekijk onze diensten voor de mogelijkheden. 

Handige tips voor de volgende stap op jouw LinkedIn 

Buiten dat je veel kan met LinkedIn is het ook belangrijk dat je het goed doet. Je wilt natuurlijk niet een slechte eerste indruk achterlaten. Vanuit Epurple hebben we daarom een aantal tips hoe je je posts laat slagen!  

  1. De ideale post is ongeveer 100 karakters lang. 
  2. Gebruik tussen de 3 en 5 hashtags. 
  3. Zorg dat je publiek interacteert met je post, reposts en comments zorgen namelijk voor nieuw publiek.  
  4. Zorg dat je zelf ook actief bent op LinkedIn en niet alleen met posten. Hierdoor presteer je 3x beter dan accounts die dit niet doen. 
  5. Ideale videolengte is tussen de 20 en 60 seconden en vierkant format. 

Weet je niet waar je moet beginnen? We hebben een LinkedIn checklist voor je!

LinkedIn is een onmisbaar platform geworden binnen de zakelijke markt. Pas onze mooie tips toe en wie weet groei je uit tot LinkedIn topper. Bekijk ook onze LinkedIn voor meer inspiratie!

Gerelateerde artikelen

Ook interessant voor jou

Bekijk alle artikelen