Binnen alle socialmediakanalen gaan de ontwikkelingen altijd razendsnel! Je ziet dat veel kanalen met elkaar de strijd aangaan om de beste, mooiste of gaafste update. Vaak volgen updates van kanalen elkaar ook snel op. Is het mogelijk om een langere reel te maken voor Instagram dan zijn langere video’s kort daarna ook vaak mogelijk op andere kanalen als TikTok. Of andersom updates op TikTok volgen al snel op kanalen als Snapchat of Instagram.
Afgelopen week vond er een mooi socialmedia-experiment plaats van ESPN. De strijd om de Johan Cruyff Schaal tussen Ajax en PSV was ook live te bekijken via het TikTok kanaal van ESPN. Dit trok gemiddeld 270 duizend kijkers! Dat is toch lekker als je een TikTok kanaal onder de aandacht wil brengen. Naast TikTok werd de wedstrijd ook op YouTube uitgezonden. Dit kanaal behaalde aanzienlijk minder kijkers met 135 duizend. Het totaal aantal kijkers ten opzichte van het aantal “tv-kijkers” op ESPN en FOX, 1.369.000, is toch niet gek voor een experiment! Zou het de hype zijn rondom TikTok dat het zoveel kijkers trok? Of zit daar dan toch echt de doelgroep?
Naast dat het een succesvol experiment was voor ESPN met betrekking tot het aantal kijkers. Kreeg ESPN er ook nog een 30 duizend volgers bij op het TikTok account. Dit heeft ervoor gezorgd dat het TikTok account qua following nu groter is dan het Instagramaccount. Hiermee staat de teller op 631 duizend! Heel niet slecht. We zijn benieuwd bij Epurple of ESPN een vervolg gaat geven aan de uitzending van dit soort sportwedstrijden via social media…
Wist je dat adverteren op TikTok ook een mogelijkheid is? Bij Epurple hebben we al veel klanten die adverteren op TikTok. Dit kan met allerlei verschillende doelen. Bijvoorbeeld werving van medewerkers, diensten en producten onder de aandacht brengen en branding van jouw merk. Benieuwd hoe wij werving via TikTok hebben aangepakt? We schreven er een klantcase over.
Bron van het artikel: Adformatie