Molecaten wilde migreren naar een volledig nieuwe en bovendien mobile-first website. Zonder hier negatieve effecten van te merken qua organische vindbaarheid.
Wij van Epurple zijn niet de enige die Molecaten hebben geholpen bij het realiseren van de bovenstaande klantvraag. Gedurende dit project hebben wij namelijk nauw samengewerkt met softwareontwikkelaar Kwilia en bureau StandOut.
Waar Kwilia zich volledig richtte op de techniek en de backend van de website, hield StandOut zich hoofdzakelijk bezig met het design en de front-end van de nieuwe website.
Epurple is vervolgens aangehaakt in de rol van SEO consultant. Hierbij hebben wij het gehele traject van a-z in goede banen geleid. Om er voor te zorgen dat de nieuwe website na livegang geen dip in organisch verkeer en rankings zou ondervinden, hadden wij intensief contact met de Marketing Manager van Molecaten; Pieter Middendorp.
Door te starten met een uitgebreide 0-meting en alle bestaande URL’s in kaart te brengen hadden wij een goed overzicht van alle belangrijke pagina’s op de website. Op basis van uitgebreide analyses is er in overleg met Molecaten en de andere partijen een website redesign uitgevoerd. Hierbij hebben wij ook bijgedragen aan het optimaliseren van de opbouw van de pagina’s en de URL- en menustructuur. Tot slot zijn de redirects één voor één klaar gezet en hebben wij alles uiteraard nog uitvoerig getest voor de livegang van de nieuwe website.
Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!