
SEO en SEA combineren
SEO en SEA. Twee verschillende werkwijzen die zich richten op hetzelfde doel: meer bezoekers op je website. Lees hier over de combinatie van beide begrippen!
Neem contact op met onze Sr. SEA Specialist Quincy Janssen. Hij helpt je graag verder!
Neem contact opHierbij 10 SEA tips waarmee jij een winstgevende tekstadvertentie mee kan opzetten in Google AdWords. Bij het opzetten van een advertentie spelen veel factoren mee. Helemaal wanneer je een winstgevende advertentie campagne wilt opzetten. Om je potentiële klanten te bereiken moeten je tekstadvertenties namelijk specifiek, relevant, aantrekkelijk zijn en veel mogelijkheden bieden. Om zelf een succesvolle SEA campagne op te zetten hebben wij hierbij maar liefst tien SEA tips om je tekstadvertentie succesvol te maken.
Omdat de markt enorm dynamisch is en de technologische ontwikkelingen enorm hard gaan is het belangrijk up-to-date te zijn van de laatste veranderingen.
In dit artikel worden de volgende SEA tips behandeld:
Het is belangrijk om zoekwoorden in de advertentietekst te tonen. Op deze manier kunnen mensen de relevantie van jouw advertentie zien. Gebruik voor het kiezen van een zoekwoord de keyword planner van Google Adwords. Op deze manier zie je welk zoekwoord voor jou interessant is. Laat je zoekwoord dan ook terugkomen in bijvoorbeeld de titel.
USP staat voor unique selling point. Een begrip uit de marketing dat gaat over wat jouw unieke eigenschappen zijn die waarde bieden voor de klant. Geen verzendkosten? Uitgebreid aanbod? Laat de potentiële klant weten waarom hij of zij bij jou moet zijn. Laat hier vooral zien waarin jij onderscheidend bent ten opzichte van je concurrenten.
Google wil de kwaliteit van de AdWords-advertenties hoog houden. Dit houdt in dat alle advertenties moeten voldoen aan verschillende strenge kwaliteitsnormen. Er mogen dan ook bijvoorbeeld geen extra spaties, afwijkend hoofdlettergebruik of onduidelijke URL’s in voorkomen.
Bied potentiële klanten de mogelijkheid om actie te ondernemen. Wanneer je producten verkoopt is het belangrijk om dit aan te geven. Laat de mensen weten wat ze kunnen kopen. Voor service geldt hetzelfde, laat de mensen weten wat ze kunnen doen. Maak de vervolgstappen duidelijk. Voorbeelden van call to actions zijn: koop nu, bel ons vandaag nog, direct bestellen, bekijk ons assortiment, meld u aan of vraag een offerte aan.
De pagina waar je advertentie naar verwijst is de bestemmingspagina. Bekijk en kies deze pagina zorgvuldig. Zorg er vervolgens voor dat de promoties of producten die in de advertentie staan ook duidelijk te vinden zijn op de pagina. Wanneer bezoekers niet te zien krijgen wat zij verwachten is de kans groot dat zij de pagina verlaten.
Mensen die zoeken via Google willen vaak een beslissing nemen over iets. Geef ze dan ook iets dat ze over de streep kan trekken. Geef daarom altijd je prijzen, aanbiedingen of exclusieve producten aan.
Google heeft enorm veel mobiel zoekverkeer. De mogelijkheden via mobiel zijn net even anders dan via de desktop. Zo kun je namelijk makkelijk doorgaan met andere applicaties zoals Google Maps of telefoon. Maak dan ook gebruik van een locatie-extensie en oproep-extensie. Daarnaast kan je overwegen om aparte advertenties te maken voor mobiel. Houdt hierbij rekening dat tekstadvertenties er op mobiel anders uitzien.
AdWords rouleert advertenties wanneer je er meerdere aanbiedt. Maak daarom drie tot vier verschillende advertenties waarin je speelt met verschillende boodschappen. AdWords wisselt af in het aantonen deze advertenties automatisch en toont de beter presterende advertenties vaker.
Omdat de markt enorm dynamisch is en de technologische ontwikkelingen enorm hard gaan is het belangrijk up-to-date te zijn van de laatste veranderingen. Als Google besluit haar kwaliteitsnormen te veranderen kan je advertentie ineens een stuk slechter gerankt worden of je loopt juist mooie kansen mis.
Vul altijd alle (voor jouw business) relevante advertentie-extensies in. Dit zijn gratis uitbreidingen op je standaard advertentietekst, waarin je extra informatie aan de potentiële klant kunt geven. Dit zorgt er voor dat je advertentie meer ruimte inneemt op het scherm van de bezoeker. Hierdoor val je meer op!