Met de opkomst van sociale media als Twitter, is het een steeds relevantere vraag geworden: Wordt Twitter het nieuwe Google? Twitter heeft een aantal voordelen vergeleken met Google. Zo is het persoonlijker en gericht op de interactie met anderen, en biedt het een kortere levertijd voor resultaten. Maar Google heeft aan de andere kant nog steeds een voorsprong als het gaat om het leveren van hoogwaardige zoekresultaten. In deze blog gaan we je vertellen of Twitter ooit het nieuwe Google kan worden.
Iedereen kent Larry wel, het blauwe vogeltje die Twitter introduceerde aan de wereld. Twitter is een microblogging-service waarmee je korte berichten kan verzenden en ontvangen. Het biedt je als gebruiker de mogelijkheid om op een korte, informatieve manier je ideeën en gedachten te delen met andere gebruikers. Met meer dan 330 miljoen gebruikers wereldwijd is het een enorm populair platform die door veel mensen wordt gezien als een efficiëntere manier om je informatie op te zoeken en te delen dan dat je dat op Google zou kunnen.
Hoewel Google nog steeds de meest gebruikte zoekmachine is, wordt Twitter steeds populairder dan efficiënte manier om informatie te zoeken en te delen met elkaar. De krachtige manier van het terugvinden van berichten en het grote publiek dat je op Twitter kan bereiken, zorgen voor veel gelijkenissen tussen de beide platforms. Hetzelfde geldt voor Twitter shopping als tegenhanger van het welbekende Google shopping. Als Twitter blijft groeien en mensen meer bereid zijn om de voordelen ervan te erkennen, kan Twitter de nieuwe Google worden. Eén van de populairste platforms ter wereld zal het altijd blijven.
Geïnteresseerd geraakt in verkopen op Twitter? Bij Epurple kunnen wij je hiermee helpen. Lees alvast ons artikel over Shoppen op Twitter en neem contact met ons op!