Steeds vaker krijg ik de vraag vanuit de klant: “waarom moet ik adverteren op mijn eigen merknaam? Ik word organisch al goed gevonden als mijn doelgroep zoekt naar mijn bedrijf”. Dit is een logische vraag en je wilt als adverteerder niet teveel budget uitgeven aan je branded campagne. In dit artikel leg ik uit waarom een branded campagne essentieel is voor elk Google Ads account!

 

Meer weten?

Adverteren op eigen merknaam is goedkoop!

Adverteren op je eigen merknaam kent meerdere voordelen, maar allereerst willen wij antwoord op de vraag geven waarom je moet adverteren op je merknaam. In sommige branches adverteren concurrenten op elkaars merknaam, wat ervoor kan zorgen dat bezoekers die op zoek zijn naar jouw bedrijf, uiteindelijk op de website van je concurrent komen. De kans dat zij bij jouw concurrent converteren is klein, maar het kan een negatieve impact hebben op jouw doelgroep, doordat zij op de website van jouw concurrent komen en deze moeten verlaten om verder te zoek naar jouw website.

De voordelen van een Google Ads branded campagne

Waarom moet je adverteren op je eigen merknaam? Een aantal voordelen op een rij:

1. Altijd op #1 in de zoekresultaten van Google

Zoals eerder in dit artikel vermeld adverteren bedrijven in dezelfde branche op elkaars merknaam. Om te voorkomen dat je doelgroep op de advertentie van je concurrenten klikt, adviseren wij om een branded campagne in te richten, zodat jouw bedrijf altijd op positie 1 staat in de zoekresultaten op jouw merknaam.

branded campagne google ads

2. Adverteren op je merknaam is spotgoedkoop

Ondanks dat het geld kost om te adverteren op je eigen merknaam, zijn de kosten hiervan extreem laag. De kosten-per-klik bedragen in de praktijk vaak onder de € 0,15! Met een maandbudget van € 25 kunnen MKB-bedrijven al zeer goed zichtbaar zijn met hun branded advertenties!

Onze SEA werkwijze

3. Meer inzicht in branded conversies

Met een branded campagne krijg je meer inzicht in de conversies die binnenkomen via de bezoekers die in Google zoeken naar jouw merknaam. Zo kan een branded campagne ook een ondersteunde factor zijn binnen de ondersteunde conversie.

Wellicht vind je het interessant om meer te lezen over dit onderwerp. Dit kan door te kijken naar onze kennisbank!

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google Ads? Stuur dan een mailtje naar info@epurple.nl of neem geheel vrijblijvend contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag! Heb je nog een aanvulling? Laat deze dan achter in de comments!

Gerelateerde artikelen

Ook interessant voor jou

Bekijk alle artikelen