Samen met Molecaten zijn wij aan de slag gegaan met het werven van nieuwe krachten binnen het animatieteam. De gegeven opdracht was duidelijk: Ga op zoek naar een originele manier van werven. De bekende wervingsmethoden leverde te weinig aanmeldingen op. Na enkele brainstormsessies binnen het team kwamen we terecht bij TikTok. Het platform heeft 3 miljoen actieve gebruikers, vooral in de leeftijdscategorie waar Molecaten naar op zoek was. Door middel van TikTok ads stroomde de aanmeldingen snel binnen. Jongeren zijn zeer actief op het platform en kunnen de vacature uitstekend vervullen.
Voor de strategie bekeken wij wat echt goed werkt op TikTok. Molecaten had enkele advertentievideo’s gedeeld, maar deze waren niet goed afgestemd op wat Tiktokkers graag zien. De specialisten zijn aan de slag gegaan en hebben over de advertentievideo een TikTok ‘sausje’ gegooid. We zijn gaan testen met beide video’s en de aangepaste video bleek het beste te werken.
Met een gemiddelde prijs per aanmelding van 7€ (!) per aanmelding zijn er potentiële krachten geworven. De gemiddelde cost per lead voor wervingsactiviteiten liggen rond de 15€ normaliter. Daarnaast gaf Molecaten aan dat de kwaliteit van de leads een stuk hoger waren dan andere wervingsmethoden. Hierdoor heeft Molecaten de campagnes verlengd!
Door middel van optimalisatie binnen het advertentie materiaal is de cost per lead tijdens de campagne verlaagd. Het opzetten van de campagne is net zo belangrijk als het blijvend optimaliseren van de campagne. Dit weten wij bij Epurple maar al te goed.
Wil je meer weten over TikTok ads? Check dan dit artikel voor meer info!
Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!